BureauTrends 2025 kan bestilles nu

Markedets eneste oversigt over det danske bureaumarked
BureauTrends udgives af Bureaubiz og udkommer primo september og du får følgende analyser i rapporten
- Gennemgang af mere end 400 bureauers regnskaber for 2024 i nøgletalsanalysen.
- CMO-trendanalysen, som giver 155 CMO’ers bud på, hvilke tendenser de ser i forhold til annoncemarked og bureausamarbejde.
- Bureaudirektøranalyse, hvor knap 100 bureaudirektører giver deres bud på, hvilke udfordringer og tendenser der er i bureaumarkedet lige nu.
Du får i alt knap 100 sider spækket med information om den danske bureaubranche. Du kan også sammen med rapporten købe en elektronisk og søgbar udgave med de aktuelle data fra nøgletalsanalysen og fem års historiske data.
NYT I ÅR: Du kan sammen med rapporten tilkøbe en elektronisk og søgbar udgave med 10 bureauer efter eget valg med de aktuelle data fra nøgletalsanalysen og fem års historiske data
Bureauerne er som sædvanlig delt op i reklamebureauer, digitale bureauer, kommunikationsbureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.
Nøgletalsanalysen inkluderer bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).
CMO trendanalysen kigger på, hvordan 155 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. CMO trendanalysen afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, den måde, hvorpå annoncørerne organiserer sig samt den måde, hvorpå de samarbejder med bureauer.
Sidst, men ikke mindst, afdækker analysen annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer. CMO trendanalysen er udarbejdet af MyResearch.
Bureaudirektøranalysen indeholder en konjunkturmåling af bureauerne på parametre som ordretilgang, bruttoavance, lønninger og antal medarbejdere. Hvad der begrænser væksten, og hvor bureauerne vil udvikle sig. Den afdækker også, hvorvidt bureauerne ser på AI som en trussel eller en mulighed, og endelig får vi en indikation, hvordan trivslen er blandt bureauernes topledere.
Rapporten kan bestilles nu med early bird rabat – gælder indtil 1.8.2025.
Rapporten på tryk
Pris: 4.450 kr. (normalpris 4.950 kr.)
Tilkøb af digital og søgbar version med 10 udvalgte bureauer efter eget valg
Se og søg i nøgletal fra nøgletalsanalysen for dine konkurrenter fem år tilbage
Pris: 998 kr. (normalpris 1.500 kr.) – kræver køb af min. 1 stk. trykt rapport – du bliver kontaktet ift. udvælgelse af bureauerne.
Digital og søgbar version af nøgletals-dataset’et
Søg i alle nøgletal fra nøgletalsanalysen fem år tilbage i tiden og sammenlign med dine konkurrenter og brancher. Inkl. 1 stk. trykt rapport. Pris 9.000 kr. (normalpris 11.000 kr.)
Den trykte rapport er gratis for bureaumedlemmer og bureauledermedlemmer af Creative Club.
Har du nogle spørgsmål, så send en mail til branchechef Michael Brochmann på mbn@creativeclub.dk
Udfyld nedenstående, hvis du ønsker at købe rapporten og angiv, hvor mange eksemplarer, du ønsker: