Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Et af USA’s mest kreative bureauer stod også bag den mest effektive kampagne.

Hvis nogen ser et skisma mellem kreative hotshops og marketing-effektivitet, så er amerikanske Crispin Porter + Bogusky beviset på det modsatte.

Det er et af de højest profilerede kreative bureauer, og nu kan det også prale med at have stået bag årets mest effektive kampagne.

Den amerikanske pendant til Advertising Effectiveness Award uddeles af American Marketing Association under navnet Effie, og årets Grand Effie er netop blevet tildelt Whopper Freakout fra Crispin Porter + Bogusky.

“Burger King vandt bl.a. for sin kreativitet over flere platforme og vigtigst af alt enestående resultater”, siger Carl Johnson, der er formand for Effie.

Resultaterne opgøres til en salgsfremgang på tocifrede procenttal efter kampagnen.

Der kan ses et eksempel fra kampagnen på Resume.se her

Kommentarer

  1. … og dem der til dem, der så et skisma mellem kreativitet og effekt, kunne man huske på Saatchis Quicksilver kampagne, der vandt Advertising Effectiveness Award 2008 : )

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club