Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

En busdør åbnes og billedet af et truet dyr forsvinder bag døren. Det er ideen bag en kampagne for WWF, som bureauet Pong står bag.

WWF er ude med en ny kampagne, der skal sætte fokus på, at dyrene forsvinder med alarmerende hastighed. Det viser en ny rapport fra WWF.

Bag kampagnen står bureauet Pong, som fandt på at udvikle en buslangside, der hel konkret viser, at dyrene forsvinder lige så ofte som bussen stopper og åbner sine døre.

Tanken med bussen opstod, fordi man gerne ville gøre et fjernt problem så nærværende som muligt, fortæller Mikkel Elung, der er kreativ direktør hos Pong:

” På trods af alvoren, så er det svært som dansker at forholde sig til at dyr på den anden side af kloden forsvinder. Til gengæld er busser er helt tæt på, og da dørene går op og skjuler en del af bussen selv, så opstod idéen i kombinationen med at dyr forsvinder, og det kan bussen demonstrere helt bogstaveligt.”

Ifølge Mikkel Elung forsvinder dyrene hurtigere end gennemsnitlig dansk bus stopper.

Målet med kampagnen er at skabe opmærksomhed om et budskab og at samle penge ind til WWFs arbejde med at beskytte truede dyr.

Kampagnen kører i Odense de næste tre uger, og grunden til, at det netop er Odense, er at der har man fået flest eksponeringer ud af budgettet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club