Cadpeople køber del af fodbolddata-institut

Emil Malte Simonsen,
emil.s@bureaubiz.dk

Kommunikationsbureauet Cadpeople køber 10 % af Replay Institute, der vil kombinere fodbolddata og teknologi til at skabe digitale løsninger til at dygtiggøre fodboldspillere. Samtidig indgår de partnerskab om videreudvikling af de digitale løsninger.

Hos Replay Institute sidder en lille flok tekniske fodboldentusiaster, der har ambitioner om at kombinere big data, taktisk research og moderne teknologi for at styrke den taktiske spilforståelse og udvikle strategisk tænkende fodboldspillere.

Klubberne skal med andre ord udnytte teknologiens muligheder for at træffe bedre beslutninger og forbedre deres spillere, så de kan vinde flere kampe.

Dén ambition deler kommunikationsbureauet Cadpeople, der har købt 10 % af Replay Institute og samtidig indgår et partnerskab om videreudviklingen af deres eksisterende digitale løsninger, hvor fodboldspillerne kognitivt kan træne i VR. Spillernes position på banen bliver tracket gennem en hel kamp, og bagefter kan de så genopleve egne handlinger, sætte sig i medspillernes sted og opleve mulige udfald af trufne valg på banen gennem VR-briller.

”Da vi mødte Replay Institute, stod det ret hurtigt klart, at hér var en start-up med en knivskarp idé og kerne. Og så har de en værdiskabende produktplatform med et super spændende, internationalt potentiale i et marked med et hul. Da kemien samtidig var god, og da en del af os brænder for fodbold, var det simpelthen en rejse, vi bare måtte med på,” siger Thomas Juel, partner og CSO i Cadpeople, i en pressemeddelelse.

Udover samarbejdet indtræder Thomas Juel, partner og CSO i Cadpeople, også i advisory boardet.

“Thomas Juel skal, sammen med de andre kompetente fagfolk i vores advisory board, hjælpe Replay Institute med at opbygge en global niche inden for taktisk software og VR. Her bliver Thomas Juel eksperten inden for visuel kommunikation, VR og digital læring,” siger Tim Monrad Larsen, partner og CEO i Replay Institute, i pressemeddelelsen.