Canal Digital fyrer salg- og marketingtoppen

Peter Engholm
25@mail.dk

En mindre forretning kalder på en mindre organisation. Derfor siger Canal Digital nu farvel til både marketingdirektøren og salgsdirektøren.

“Igennem den seneste tid er vi blevet mindre – kabel-afdelingen og kundebasen i det hele taget. Det må vi prioritere efter, og derfor er salg nu i fokus kombineret med en ledergruppe med hands-on aktivitet på det daglige plan,” siger Catja Middelboe Andersen, kommunikationsdirektør i Canal Digital.

Konsekvensen er klar: Canal Digital har sagt farvel til marketingdirektør Søren Rinnov Østergaard og salgsdirektør Christina Rüsz.

For to år siden blev de begge forfremmet, da salgs- og marketingdirektør Solveig Thrane-Møller sagde op. På daværende tidspunkt var Søren Østergaard marketingchef, og Christina Rüsz var direct sales manager.

“Vi er imidlertid ikke så stor en organisation længere, og det bør også afspejle sig i lagene. Vi har fjernet det øverste salg- og marketinglag, og så rykker vi de personer, der arbejder i laget nedenunder, direkte op i ledergruppen. Det giver en større ledergruppe, men også en gruppe, der er mere operationelt orienteret – og som gør det muligt bedre at koordinere vores aktiviteter på tværs af organisationen,” siger Catja Middelboe Andersen.

Canal Digital blev i begyndelsen af året enig med Stofa om en 100 mio. kroners-handel vedrørende Canal Digitals kabel-tv aktiviteter. Men da konkurrencerådet i et udkast til en afgørelse mere end antydede, at købet/fusionen næppe ville blive godkendt, så trak Stofa sit tilbud.

Det har i dag ikke været muligt at træffe hverken Søren Rinnov Østergaard eller Christina Rüsz for en kommentar.