Canal Digital henter marketingchef hos 3

Peter Engholm
25@mail.dk

Desuden har firmaet ansat en tidligere vinder af Cavling-prisen – journalisternes fornemste pris – som web-redaktør.

I konkurrencen med ikke bare Viasat og Yousee, men også Boxer TV, opruster Canal Digital i marketingafdelingen og opretter en ny stilling som marketingchef for alle marketingaktiviteter. Det skrev Bureaubiz i december – nu er marketingchefen fundet og tiltræder 2. marts.

“Vi har ansat Søren Rinnov Østergaard, der har været med fra start hos 3. Her havde han titlen Head of B2C marketing, online sales and content. Fra årsskiftet har han arbejdet på et stort projekt for Co+Life,” siger Solveig Thrane-Møller, markedsdirektør i Canal Digital.

Hun begrunder valget af Søren Rinnov Østergaard med hans enestånde marketingkompetencer og med hans erfaring med abonnementsbaserede produkter.

“Søren vil kunne bidrage med sin viden inden for bl.a. branding og positionering – noget som 3 har været dygtige til – og netop disse egenskaber er vigtigtige, for i det skærpede konkurrencebillede skal vi fremstå tydeligt med vores budskaber,” siger Solveig Thrane-Møller.

Udover marketingchefen har Solveig Thrane-Møller også ansat product managers samt en webredaktør … med en usædvanlig profil.

“Vores nye webredaktør er Cavling-prisvinder fra 2002. Det er Jakob Pries-Sørensen, der fik prisen for sine artikler i B.T. om Farum-sagen. Han bringer både journalistikken og et drive med sig – et drive, der bl.a. har resulteteret i et pokersite. Han er bestemt ikke den klassiske profil – og det har vi gode erfaringer med i Canal Digital,” siger Solveig Thrane-Møller.