RelationshusetGekko gik sidst i 2009 i bureaukonkurrence om YouSee. Forinden havde bureauet og den hidtidige kunde, Canal Digital KabelTV, haft en drøftelse, hvor man takkede hinanden – pænt og udramatisk – for samarbejdet.
Det efterlod en ledig plads hos Canal Digital, der overvejede, om selskabet skulle løse denne del af opgaverne selv, om Wunderman, der i forvejen er Canal Digitals dialogbureau på satellit-tv, skulle overtage området, eller om der skulle findes et nyt bureau.
Disse overvejelser var i fuld gang tilbage i februar, men over sommeren valgte man at gå efter sidstnævnte løsning – og Canal Digital KabelTV har nu valgt Klausen + Partners.
“Vi valgte Klausen + Partners, fordi bureauet har stort fokus på salg og loyalitet. Det går godt i spænd med vores eget fokus. I en forretning som vores er salg meget afgørende, men salg uden at kunderne bliver hængende har ingen interesse. Kundemængden skal ses som en helhed, ligesom vores produkt: TV, bredbånd og telefoni,” siger marketingchef Jens Marcussen, Canal Digital KabelTV.
Udbuddet på tv-markedet er i konstant udvikling – det er den pæne måde at sige, at markedet kan virke uoverskueligt. Dertil har markedet ry for at være ufleksibelt, medgiver parterne … der til gengæld har en løsning på problemet.
“Den primære udfordring har været at kommunikere alle mulighederne på en spiselig måde. Man skal holde tungen lige i munden, når man begynder at tale tv-pakker, analogt og digitalt tv, HDTV, bokse, kort, bredbåndshastigheder, ip-telefoni osv. Hvis ikke det kommunikeres og gøres forståeligt for kunderne, så kortslutter beslutningsprocessen og gør valgfrihed til en barriere,” siger kontaktchef Brian Carlson, Klausen + Partners.