Canal Digital vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Det er snart et år siden, at Canal Digital sagde farvel til sit bureau på kabel tv, og siden har bureaustrategien været diskuteret. Nu har man fundet en løsning.

RelationshusetGekko gik sidst i 2009 i bureaukonkurrence om YouSee. Forinden havde bureauet og den hidtidige kunde, Canal Digital KabelTV, haft en drøftelse, hvor man takkede hinanden – pænt og udramatisk – for samarbejdet.

Det efterlod en ledig plads hos Canal Digital, der overvejede, om selskabet skulle løse denne del af opgaverne selv, om Wunderman, der i forvejen er Canal Digitals dialogbureau på satellit-tv, skulle overtage området, eller om der skulle findes et nyt bureau.

Disse overvejelser var i fuld gang tilbage i februar, men over sommeren valgte man at gå efter sidstnævnte løsning – og Canal Digital KabelTV har nu valgt Klausen + Partners.

“Vi valgte Klausen + Partners, fordi bureauet har stort fokus på salg og loyalitet. Det går godt i spænd med vores eget fokus. I en forretning som vores er salg meget afgørende, men salg uden at kunderne bliver hængende har ingen interesse. Kundemængden skal ses som en helhed, ligesom vores produkt: TV, bredbånd og telefoni,” siger marketingchef Jens Marcussen, Canal Digital KabelTV.

Udbuddet på tv-markedet er i konstant udvikling – det er den pæne måde at sige, at markedet kan virke uoverskueligt. Dertil har markedet ry for at være ufleksibelt, medgiver parterne … der til gengæld har en løsning på problemet.

“Den primære udfordring har været at kommunikere alle mulighederne på en spiselig måde. Man skal holde tungen lige i munden, når man begynder at tale tv-pakker, analogt og digitalt tv, HDTV, bokse, kort, bredbåndshastigheder, ip-telefoni osv. Hvis ikke det kommunikeres og gøres forståeligt for kunderne, så kortslutter beslutningsprocessen og gør valgfrihed til en barriere,” siger kontaktchef Brian Carlson, Klausen + Partners.