Cannes 2022: Dansker-stranden flytter

Peter Engholm,
journalist

3 arrangører og 10 sponsorer har sørget for, at danskere kan mødes under årets Cannes Lions. Men ikke helt på den tidligere annoncerede måde. Se her hvornår og hvordan.

Den gode nyhed til de op mod 400 danske bureaufolk, der ventes at komme til Cannes i løbet af næste uges festival, er, at der – trods slinger i valsen – vitterligt kommer en såkaldt Danskerstrand.

Den bliver tilmed opgraderet i plads og placering, men der ryger mindst et par dage i forhold til den oprindeligt annoncerede plan.

Årets arrangører af Danskerstranden – Kompas Kommunikation, Reklamelinjen og Young Creatives Danmark – oplyser, at de har 300 armbånd til to dages social faglighed på La Mandala Beach. Dato og tidsrum er:

  • Tirsdag d. 21. juni kl. 16.30-20
  • Onsdag d. 22. juni kl. 14.30-18

”Den oprindelige strand glippede, trods gode hensigter og aftaler. Nu har vi med kort varsel – og takket være intensivt benarbejde og bistand fra sponsorer – formået at få adgang til La Mandala, og det kan alle danskere i Cannes glæde sig til,” siger Thomas Hartvig, der er partner i Kompas Kommunikation.

Han tilføjer:

”Sponsorerne har virkelig steppet op, og jeg vil kraftigt opfordre andre deltagere til at gøre det samme. Altså meddele mig i god tid, at de giver et bidrag til baren. Selv i så skønne og afslappede rammer spiller markedskræfterne ind: Hvis stranden har god omsætning med os danskere, så øger det sandsynligheden for, at vi også kan få en plads om torsdagen.”

Per Holm Henriksen, fagansvarlig på Reklamelinjen, supplerer:

”Det er fedt, at vi som branche – og med så forskellige sponsorer – kan løfte opgaven og finde et fælles sted i Cannes. Det er et perfekt sted for faglighed og festlighed, og i disse rekrutteringstider: Et sted, hvor etablerede kræfter kan møde talenter.”

Danskerstranden, Cannes Lions 2022, er sponseret af:

  • &Co.
  • Pong
  • Adtomic
  • Nord DDB
  • Upright Music
  • Reklamelinjen
  • Dansk Reklame Film
  • Kompas Kommunikation
  • Bureaubiz + Creative Club
  • Accenture Song (tidl. Hjaltelin Stahl)

Distributionen af armbånd er så lavpraktisk og effektiv, som tænkes kan: Young Creatives Danmark vil sidde tirsdag og onsdag ved La Mandala Beach og fordele dem. Sponsorer og studerende vil have fortrinsret.

Har du spørgsmål, så kan du skrive til projektleder og bestyrelsesmedlem Regitze Borgaard på rborgaard@outlook.dk