Måske bliver Lions Health ikke til en egentlig folkelig festival, men det er ikke desto mindre verdens største kreative festival for kommunikation inden for sundhedsindustrien. Og specialfestivalen, der finder sted i dagene op til Cannes Lions, er vokset med 30 pct. siden 2014. Det bringer den op næsten 1.900 indsendte arbejder, hvoraf de 10 er danske.
Og fredagen – førstedagen – begyndte med, at 2 af disse danske arbejder kom på shortlisten, i hver sin af festivalens 2 kategorier.
- Ogilvy Denmark er shortlistet i Pharma for The Last Letter, der er udført for medicinalfirmaet Biogen. Det er nærmere bestemt Ogilvy Healthworld, der står bag, og det kreative arbejde er udført af Ogilvy One i form af kreativ dir. Ole Rydal og tekstforfatter Signe Carlsen.
-
Kompas Kommunikation og Fosbury er shortlistet i Health & Wellness for Panodil-kampagnen The Panadol Safety At Home Initiative. En indsats, der havde to mål: At hjælpe danske børnefamilier med at opbevare medicin mere sikkert i hjemmet, og at forklare, hvorfor Panodil i 20 år har arbejdet for lovændring om færre paracetamol-piller pr. pakke i håndkøb.
https://vimeo.com/131067304
Resultaterne var ifølge en pressemeddelelse: 30 mio. eksponeringer og over 100 presseklip samt – endnu vigtigere – antallet af indlæggelser som følge af paracetamol-forgiftning faldt med 31%, og antallet af indlæggelser som følge af selvmordsforsøg med svag smertestillende medicin faldt med 58%.
Vinderne afsløres ved et prisuddelingsshow fredag aften, den 19. juni i festivalpalæet i Cannes.