Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det er dog en ny ”studenterpakke”, der trækker op. Entries faldet med 48 stk.

For ca. en måned siden tegnede det til en meget lav dansk deltagelse i festivalen i Cannes, der løber af stabelen om ca. 3 uger.

Dengang lå tilmeldingerne på en tredjedel af sidste år, fortalte TV 2’s marketingchef, Jacob Fischer.

Nu er der så kort til festivalen, at billedet tegner sig mere klart – og det ser ud til, at der bliver knapt så langt mellem danskerne som frygtet.

På nuværende tidspunkt er der registreret 71 deltager. Sidste år var der 111. Det er dog en helt nyoprettet “studenterpakke” – for studerende, elever på bureauer og andre – der trækker godt op. 22 af de 71 er tilmeldt under denne ordning.

Når det gælder entries er der tilmeldt 170 arbejder. Sidste år var der 218.

Hvordan hele festivalen udvikler sig, har Jacob Fischer ikke tal på.

“Men vi har fået at vide, at Danmark ser meget gennemsnitlig ud, hvad angår tilmeldinger”, siger Jacob Fischer.

Som officielt repræsentant for festivalen, er TV 2 selvfølgelig interesseret i, at så mange som muligt deltager.

“Men derudover lægger vi meget vægt på at bringe Cannes hjem til dem, der ikke er med”, siger Jacob Fischer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club