Cannes-guld udløser international toppost til dansker

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Grey-netværket har kigget til Danmark efter en ny international digital strategisk direktør – bl.a. begrundet i flotte præstationer i Cannes i sommer.

Visitkortet bliver tætskrevet, når Lars Samuelsen tiltræder en ny stilling i Grey-netværket. Han er fortsat Strategic Director & Head of Digital hos UncleGrey, med en plads i direktionen i Danmark – men den 1. november udvides rollen med udnævnelsen som Digital Strategic Director for Grey i Europa, Mellemøsten og Afrika, forkortet EMEA

I en pressemeddelelse begrunder chefen for Grey EMEA, David Patton, udnævnelsen af Lars Samuelsen og fremhæver i den forbindelse hans og UncleGreys flotte præstation ved Cannes Lions i juni:

”Lars har gjort det fantastisk i sin rolle i Danmark som strategisk direktør og ansvarlig for de digitale kompetencer. UncleGrey udmærker sig ved at sikre en naturlig digital integration i de kampagner der skabes for bureauets kunder. Kampagner, der også modtager stor anerkendelse, som f.eks. Only-kampagnen, The Liberation, der bl.a. høstede 1 guld- og 2 sølv-løver i Cyberkategorien ved årets Cannes-Festival. En kampagne, som Lars spillede en fremtrædende rolle i tilblivelsen af. Med den erfaring og stærke track-record, Lars har præsteret, er jeg sikker på, at han bliver en stor gevinst for netværket i EMEA. Han kommer til at arbejde tæt sammen med Jon Williams, EMEA Chief Digital Officer, både på eksisterende kunder i netværket og på lokale og internationale pitches”.

Hos UncleGrey er adm. direktør Rolf Bach Christensen først og fremmest glad på Lars Samuelsens vegne, og dernæst stolt over, at Grey-netværket har kigget i retning af Danmark, da den vigtige stilling skulle besættes.

”Det viser, at de ting, vi har gang i, er rigtige, og derfor er vi naturligvis også glade for, at Lars fremadrettet stadig kommer til at spille en væsentlig rolle i UncleGrey i Danmark. Jeg er sikker på, at de erfaringer, Lars kommer til at høste i sin EMEA-rolle også vil komme vores danske kunder til gode,” siger Rolf Bach Christensen.

Og manden selv? Lars Samuelsen fremhæver bureauet som bud på, hvorfor David Patton har kigget mod Danmark: ”Her er det lykkedes at opbygge en bureaustruktur samt et kreativt produkt, der tjener som inspiration for hele Grey-netværket”.

Han tilføjer:

”Grey EMEA er i færd med at skabe en ny forretningsstrategi for netværket, der gør op med forestillingen om, at ledende EMEA-ressourcer nødvendigvis skal være placeret i London. Det bliver spændende at få mulighed for at spille en central rolle i implementeringen af denne strategi. Samtidig har det været vigtigt for mig stadig at være en del af den dynamiske udvikling, som UncleGrey gennemgår, og bibeholde mit tætte samarbejde med de mange dygtige folk på bureauet.”

Lars Samuelsen bevarer sin base i København og vil stadig have sin daglige gang på bureauets kontorer i København og Århus.