Cannes laver selv kampagne for sig selv

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

”Great stories start in Cannes” er temaet for en kampagne, der vil køre frem til festivalen i juni.

Når Cannes-festivalen til sommer løber af stabelen, så er det ikke mere en reklamefestival. Reklame er slettet fra navnet og nu er det en festival for kreativitet.

Men selvom festivalen i disse år cementerer en status som verdens vigtigste begivenhed inden for kreativitet, kommunikation og marketing, så skal den åbenbart markedsføres. Og i år har Cannes-festivalen valgt selv at være kreativ tilrettelægger.

Temaet er “Great stories start in Cannes”, og den består af en række print annoncer samt video-klip med statements fra en række markante personer, der bl.a. kan ses her.

Festivalen har samarbejdet med fotografen Dean Dorat.

“Hvem er bedre til at fortælle om mulighederne, kreativiteten, relationerne og priserne end de folk, som bedst ved at stor reklame og kommunikation handler om storytelling,” siger festivalens direktør, Philip Thomas.