Cannes Lions: Dagens danske shortlister

Peter Engholm
25@mail.dk

5 danske bureauer og 1 produktionsselskab deler mandagens shortlister i Cannes.

Efter søndagens styrtregn med 20 kategorier og 26 danske shortlister (plus 1 fra forrige uge) var mandagen mere stilfærdig med et par pæne dryp.

Brand Experience & Activation er Cannes Lions’ største kategori med i alt 2226 indsendte arbejder. Juryen har skåret 1999 arbejder fra og kan præsentere en shortliste på 227 arbejder. Et par af dem er danske:

Cannes Lions – shortliste
Brand Experience & Activation

  • Love Squad
    Waoo
    Uncle Grey, Forevr + Wavemaker
    (breakthrough on a budget)
  • Unplug Denmark
    Norlys & Dansk Røde Kors
    Accenture Song, Accenture Song Production Studios, Orchestra + Help PR
    (sponsorship & branded partnership)

Det bringer både Uncle Grey og Wavemaker op på fem shortlister – indtil videre.

I mandagens to øvrige kategorier, Creative Data og Creative B2B, kom ingen danske indsendelser på shortlisten.

Der mangler endnu shortlister til 7 kategorier, hvor i alt 50 danske arbejder er indsendt. De fleste følger tirsdag.