Efter søndagens styrtregn med 20 kategorier og 26 danske shortlister (plus 1 fra forrige uge) var mandagen mere stilfærdig med et par pæne dryp.
Brand Experience & Activation er Cannes Lions’ største kategori med i alt 2226 indsendte arbejder. Juryen har skåret 1999 arbejder fra og kan præsentere en shortliste på 227 arbejder. Et par af dem er danske:
Cannes Lions – shortliste
Brand Experience & Activation
- Love Squad
Waoo
Uncle Grey, Forevr + Wavemaker
(breakthrough on a budget) - Unplug Denmark
Norlys & Dansk Røde Kors
Accenture Song, Accenture Song Production Studios, Orchestra + Help PR
(sponsorship & branded partnership)
Det bringer både Uncle Grey og Wavemaker op på fem shortlister – indtil videre.
I mandagens to øvrige kategorier, Creative Data og Creative B2B, kom ingen danske indsendelser på shortlisten.
Der mangler endnu shortlister til 7 kategorier, hvor i alt 50 danske arbejder er indsendt. De fleste følger tirsdag.