Alle shortlister er nu offentliggjort ved Cannes Lions og her på falderebet, røg der lige endnu en shortliste afsted til Danmark
Det er Robert/Boisen & Like-minded, OMD og Primetime, der for Coop får en shortliste for kampagnen Nykemilov.nu, der på engelsk hedder The Plug’n Play Bill.
Shortlisten er i kategorien Sustainable Development Goals. Kampagnen vandt guld ved DDA i kategorien Purpose & Impact samt bronze i kategorierne Marketing Campaigns og Brand Activation.
https://youtu.be/AARCOx5Qn_g
Her er den samlede oversigt over løver og shortlister:
& Co med Help A Dane for Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden:
En bronzeløve i Health & Wellness
2 shortlister i Health & Wellness
1 shortliste i Brand Experience & Activation
1 shortliste i Media
2 shortlister i PR
1 shortliste i Direct
& Co med Find Yourself for Miinto.dk
1 shortliste i Film
Virtue for Vice med Like What You Hate:
1 shortliste i Experience & Activation
1 shortliste i Creative Data
1 shortliste i Direct
Uncle Grey for Canon med Local Business Never Looked So Good
1 shortliste i Media
1 shortliste i Social & Influencer
1 shortliste i Direct
Mensch & Sansir for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways med Faroe Islands Translate
1 shortliste i PR
1 shortliste i Social & Influencer
VeryPatchwork & Shoot Happens for Volkswagen med Generations:
1 bronzeløve i Entertainment
1 shortliste i Entertainment
Hjaltelin Stahl for Greenpeace med Warhead
1 sølvløve i Industry Craft
2 shortlister i Industry Craft
Robert/Boisen & Like-minded, OMD og Primetime
1 shortliste i Sustainable Development Goals