Cannes Lions: Her er seks grand prix-vindere

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Seks grand prix-vindere blev fundet tirsdag aften. Se kampagnerne her og bliv inspireret.

Tirsdag aften blev der fundet løver frem i fem kategorier og Cannes Lions-juryen fandt seks kampagner værdige til en grand prix – i Outdoor blev der nemlig givet hele to grand prix’er.

Se dem her og bliv inspireret:

Design:
AMVBBDO, London for Plastic Oceans/Ladbible  med Trash Isles.

For at gøre opmærksom på de kæmpestore bjerge af plastikaffald, er Plastic Oceans Foundation, der er en global non-profit organisation mod plastikforurening og mediet Ladbible gået sammen om at søge FN om at få godkendt land nummer 196, der skal have navnet Trash Isles og som består af plastikaffald.

 

Mobile:
Grey Brazil for Reclame Aqui med Corruption Detector.

I Brasilien er korrupte politikere et stort problem. Grey Brasil har derfor for forbrugerklagesitet Reclame Aqui udviklet en ansigtsgenkendelsesapp, som kan fortælle vælgerne om en politiker har været impliceret i korruption.

 

Outdoor:
Canadiske Cossette for McDonald’s med Follow the Arches.

Outdoor kampagnen burger McDonald’s kurver i logoet til at dirigere kunderne til den nærmeste McDonald’s med tekster som f.eks.: Next Exit, Just Missed Us eller On Your Left.

23 Stories X Conde Nast, New York for Comedy Central med ‘The Daily Show Presents: The Donald J. Trump Presidential Twitter Library’.

Biblioteket, som kunne besøges i 3 dage, var en samling af Donald Trumps tweets.

Print & Publishing:
Bureauet Africa i Brasilien for Budweiser med kampagnen Tagwords.

Kampagnen opfordrer folk til at Google forskellige musiske events, hvor man så vil se billeder med musikere fra musikevents, hvor en Budweiser er med i billedet.

 

Radio & Audio
Ogilvy i South Africa for Anheuser-Busch InBev Africa med Soccer Song For Change.

Sangen skulle hjælpe til at gøre opmærksom på vold mod kvinder i Afrika og sangen blev sunget ved et stort fodboldevent, hvor man ændrede teksten til en kendt fodboldsang.