Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Festivalen har føjet endnu en kategori til de mange, der belønnes med de eftertragtede løver. Prisen modtages positivt af PR-formand.

I 2009 kommer der endnu en kategori til Cannes-festivalen, der er verdens mest eftertragtede reklamepris.

Festivalen har netop annonceret, at man til næste år vil uddele løver for PR-arbejde. PR-løverne skal hylde den kreative brug af reputation management og de indsendte bidrag vil blive bedømt på strategi, kreativitet og originalitet, eksekvering samt resultater.

Lord Tim Bell, der er formand for Chime Communications, vil blive den første jury-formand i kategorien.

Adm. dir. Jens Kofoed, Hill & Knowlton, der også er formand for Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder, hilser den nye pris velkommen.

“PR-branchen fylder mere og mere, så det måtte vel komme, og jeg synes, det er at tage vores fag alvorligt. Reklamebranchen har en lang tradition for at iscenesætte sig selv, mens PR-branchen kun har få priser, der ikke nyder den store bevågenhed. Så forudsat, at de får sammensat en kvalificeret jury, så vil Cannes være et fint sted at få synlighed for PR-branchen”, siger Jens Kofoed.

Lord Tim Bell har tidligere slået sine folder hos Saatchi & Saatchi, hvor han var med fra start, samt The Lowe Group. Han har desuden spillet en central rolle i forbindelse med flere af Margaret Thatchers konservative valgsejre.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club