Carat-chef skal bygge nyt mediebureau i Norden

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Zenith Optimedia får nu sin egen organisation i Norden og mandat til at markedsføre sig.

Reelt har Zenith Optimedia eksisteret på det danske marked i en årrække. Det har dog været med en meget begrænset synlighed som en del af Starcom’s organisation.

Det skal ændres nu og til formålet har man ansat Stine Halberg, der kommer fra et job som ansvarlig for Carat’s internationale team.

Stine Halberg får sæde i København men ansvar for opbygningen af Zenith Optimedia’s nordiske organisation.

Der bliver dog ikke tale om oprettelsen af en egentlig legal selskabs-enhed.

“Vi er et selskab, der ønsker så få legale enheder som muligt. Men det bliver sådan, at de folk, der arbejder med strategisk rådgivning over for kunderne, vil være 100 pct. dedikerede til det brand, de repræsenterer. Hertil kommer så en række back-office funktioner som vil være selvstændige,” siger bestyrelsesformand, Leif Aa. Fredsted.

Der er allerede 13 Zenith Optimedia medarbejdere i Stockholm, og til sommer forventer Leif Aa. Fredsted, at der vil være 23-25 medarbejdere i den nordiske organisation – heraf omkring 6 i Danmark.

Herigennem får man også løst mulige kundekonflikter. Starcom har P&G, mens Zenith Optimedia har L’Oreal. Ud over sidstnævnte hører firmaer som Reckitt Benckiser og Electrolux også til Zenith Optimedia.

“Samtidig med Stine Halberg’s ansættelse er der givet mandat til, at Zenith Optimedia kan markedsføre sig for at opbygge sin identitet,” siger Leif Aa. Fredsted.

Stine Halberg vil referere til Starcom CEO, Claus Dalgaard.