Carat Danmark placeres centralt i Arlas milliard-budget

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Carat var oppe imod to Group M-bureauer om Arlas globale budget. Og man nøjedes ikke med at genvinde sin kunde på de nuværende 8 markeder, men fik føjet 3 til.

Aegis Media omfattende bl.a. Carat kom stærkt gennem 2009 med stigende markedsandel. I 2010 har gruppen så måttet opleve flere af de store kunder sende deres budgetter i pitch.

Det gælder f.eks. Arla, hvor Carat blev udfordret af to Group M-bureauer i form af MEC og Mediacom.

Konkurrencen er nu afgjort, og Aegis kan glæde sig over, at det blev med Carat som sejrherre. Og vel og mærke et samarbejde med flere lande, hvor bureauet i Danmark kommer til at spille en central rolle. 

Senior director Jan Worre Pedersen har styret en af de største pitches, der nogen sinde er kørt ud fra Norden.

“Alle bureauer har leveret et ekstremt godt stykke arbejde i løbet af pitchen, men vi er meget glade for at fortsætte og udvide vores samarbejde med Carat,” siger Jan Worre Pedersen.

Fortsættelsen går på de otte lande, Carat hidtil har håndteret: Danmark, Norge, Sverige og Finland samt Storbritannien, Tyskland, Spanien og Polen. Dertil kommer så nu Rusland, Grækenland og Holland.

I bruttopriser har budgettet en værdi på 150 mio. euro, svarende til godt 1,1 mia. kr., og de specifikke kontraktforhandlinger ventes afsluttet senest i næste måned.

I det nye år tages der så hul på det udvidede samarbejde, og Carat vil være repræsenteret med et team fra København og London.

“Hovedvægten vil være på København, men der vil også være London-folk med fra bureauet,” siger Jan Worre Pedersen.