Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Koncernens europæiske mediebudget er sendt i konkurrence. Tre bureauer forventes at skulle deltage.

Arla har sat gang i en konkurrence om koncernens europæiske mediebudget. Der er således tale om et betydeligt mediebudget, som nu er sendt i spil.

Carat er det eksisterende bureau og forventes at blive udfordret af to andre bureauer. Lige nu er man dog i gang med en indledende runde hos formentlig alle de store netværk.

Processen styres af Jan Worre Pedersen, der har en fortid hos Lego og Dandy samt en tid som konsulent, hvor han har hjulpet andre firmaer med at vælge bureau.

Han er nu blevet ansat hos Arla med globalt ansvar for medier, og han er således projektleder for den europæiske pitch, der omfatter 11 lande.

De bureauer, der kommer til at udfordre Carat bliver valgt primo maj og hele processen skal være afsluttet til efteråret med henblik på at samarbejdet er i funktion til januar 2011.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club