Cannes Live Copenhagen er måden, de studerende ved Reklamelinjen siger tak til branchen for gæstfriheden ved de seneste mange års arrangementer knyttet til Cannes Lions.
De studerende dækker op til tre dages faglige festligheder den 24.-26. juni i København (se programmet nederst) og betaler for, at rammerne er i orden.
Carlsberg har sagt ja til at sponsere øllerne – på ganske usædvanlig vis. Faktisk på en måde, der næppe er set før.
Bryggeriet har nemlig også sagt ja til forslaget om en kreativ modydelse. ‘Beer for Ideas’ hedder konkurrencen, hvor unge under 30 år og/eller studerende ved kreative uddannelser kan byde ind med ideer til, hvordan Carlsberg kan markere næste års 175-års jubilæum.
Hovedpersonen i sponsoratet og hoveddommeren i konkurrencen er Julian Marsili, der er global director Carlsberg Brand. Han siger om bryggeriets tilgang til ‘Beers for Ideas’:
”Vi tror oprigtigt på kreativitet som en kraft, der kan drive forretningsresultater. De mest kreative kampagner og kampagner med størst effekt er ofte tæt forbundne. Så da vi fik muligheden for at afholde denne konkurrence, slog vi straks til.”
”Vi kommer i dén grad til at fejre de 175 år. Og jeg ser virkelig frem til input fra de danske studerende,” lyder tilføjelsen fra Julian Marsili, der forventer, at deltagerne er ”sober and responsible during the brainstorm”.
Briefen til ‘Beer for Ideas’ offentliggøres mandag kl. 10 på Reklamelinjens Facebook-side og kan rekvireres hos per@reklamelinjen.dk. For unge, der ikke er studerende ved en kreativ uddannelse, afholdes en særlig workshop tirsdag. Og nok så væsentligt: Torsdag morgen, kl. 5.00, er der deadline for konkurrencen.
Fredag kl. 12.00 offentliggøres vinderne ved Cannes Live Copenhagen. Med til at bedømme ideerne er også René Sohn Kammersgaard, kreativ dir. på Nord DDB, og Clara Prior Knock, kreativ dir. hos UncleGrey. Sidstnævnte siger:
”Jeg glæder mig vildt meget til at blive inspireret af nogle nye og overraskende ideer. Carlsberg er jo et brand, der har samlet på gode historier gennem 175 år, og jeg synes briefen giver mulighed for at gå i mange forskellige retninger, snarere end at dirigere deltagerne i samme retning. Jeg bliver gang på gang overrasket over, hvor meget de studerende kan nå på kort tid, så jeg kan kun glæde mig til at se løsningerne.”
Vinderen modtager en præmie betalt af Reklamelinjen: Fly til Cannes i Lions-ugen samt ophold på AirBnB. Der er også en præmie til den bedste idé blandt deltagerne på workshoppen: Et online ophold på Reklamelinjen 2021/2022.
Billetter til Cannes Live Copenhagen kan købes her.
Program for Cannes Live Copenhagen
Gyldigt coronapas el. negativ test (højst 72 timer gammel) er påkrævet ved indgangene.
Torsdag d. 24. juni
Kl. 5.00: Deadline for Beers for Ideas
Kl. 9.30: Døre åbner til Cannes Live Copenhagen
Kl. 10.00-11.00: Foredrag af Thomas Hartvig/Director, founder & Partner, Kompas Kommunikation om kreative cases inden for medical, der også kan ”redde verden”
Kl. 11.00-11.30: Dorte Nielsen/fmd. for Creative Circle, om vinderteams Cannes Young Lions Competition
Kl. 11.30-12.30: Foredrag Per Pedersen/Founder & Creative hos by The Network. Årets Lions nomineringer af by The Network
Kl. 13.00-14.30: Prisuddeling fra Cannes Lions
Kl. 14.30-19.00: Livestreaming fra programmet i Cannes Lions
Kl. 17.00-19.00: Date en strandløve arrangeret af Young Creatives Denmark
Kl. 19.00-00.00: Niels Heilberg varsler om fest på færger med DJ Ole Caspersen. Nærmere info følger
Fredag d. 25. juni
Kl. 9.30: Døre åbner
Kl. 10.00-11.00: Bedste cases fra Reklamelinjen 2021 ved Kaare Grundtvig og Per Holm Henriksen/Grundlæggere af Reklamelinjen
Kl. 11.00-12.00: Debatpanel. Jakob Stiegler/ Co-founder hos Mano.
Kl. 12.00-13.00. Prisuddeling Carlsberg 175 år. Beers for Ideas.
Kl. 13.00-15.00: Prisuddeling fra Cannes
Kl. 15.00-19.00: Livestreaming fra programmet i Cannes Lions
Kl. 19.00-00.00: Fest arrangeret af Reklamelinjens studerende. Nærmere info følger
Lørdag d. 26. juni
Kl. 13.00-17.00: Poolparty” med badedyr (Kendt fra Cannes) arrangeret af UItch Iscratch Production