Carlsberg Danmark styrker marketing

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Salgs- og marketingdirektøren har fået nyt job, så nu udvides direktionen, og marketing vender tilbage til direktionen i skikkelse af en nyansat marketingdirektør. Hentet hos Coca-Cola.

For et år siden slankede Carlsberg Danmark ledelsen og samlede marketing-ansvaret hos salgsmanden Carsten Thomsen.

Det fik marketingdirektøren, Morten Hjorth til at gå sin vej.

Nu har Carsten Thomsen så fået nyt job. Han skal være adm. dir. for Lantmännen Schulstad.

Carlsberg benytter så lejligheden til at revitalisere marketing i den øverste ledelse.

Det sker i skikkelse af en nyansat marketingdirektør, der bliver medlem af direktionen.

Der er tale om Kirsten Ægidius (46), og hun kommer fra en stilling som nordisk ansvarlig for drikkevarekategorierne eksklusive sodavand i Coca-Cola. Hun har også været Coca-Colas country manager for Danmark og har endvidere en fortid i Unilever.

Herudover flytter de salgsansvarlige for henholdsvis on- og off-trade også tilbage til direktionen, der således bliver to personer større.

For et år siden forklarede Carlsberg Danmarks adm. dir., Jesper Jørgensen, slankningen af direktionen med et ønske om at samle ansvaret for at sikre større sammenhæng mellem salg og marketing.

Det ønske er ikke ændret og der er taget en række initiativer, som fortsætter i den nye struktur.

Morten Hjorth blev erstattet med en marketingchef i skikkelse af Jan Hertz. Han har fået tilbudt forskellige muligheder i Carlsberg, men har efter 14 år i koncernen valgt at søge nye udfordringer uden for Carlsberg.