“Jeg giver en øl, hvis I vil være skuffet over den film, vi lancerer op til EM i fodbold,” skrev Carlsbergs PR-direktør, Kasper Elbjørn i en mail, da Bureaubiz i ’April på tværs’ havde dristet sig til at mene, at en ny dansk Carlsberg-film skuffede.
Vi vil tillade os sige, at han ikke behøver at give en øl – for Carlsberg har givet den gas i den nye film, der er skabt og produceret af 72andSunny i Amsterdam.
Filmen sparker kampagnen op til årets Europamesterskab i gang, og bringer bl.a. den franske fodbold-stjerne, Marcel Desailly i spil.
Filmen spiller på ’If Carlsberg did….’ konceptet og i dette tilfælde handler det om, hvis Carlsberg stod for den franske revolution. Og ja – turneringen foregår i Frankrig.
https://www.youtube.com/watch?v=3XlD8lqFH98
Carlsberg har besluttet at give flere billetter væk end nogensinde før, og dette indgår også i filmen.
“In the spirit of Liberté, Egalité, Footballité we’ll be giving away more tickets than ever before for this summer’s UEFA EURO and offering up opportunities to help more fans than ever before experience the tournament,” siger Richard Whitty, Senior Marketing Manager Football, i en pressemeddelelse.