Carlsberg: Konkurrence om mediebudget på 850 mio. kr.

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fem bureaugrupper involveret, og desuden har man hentet konsulent-hjælp til processen.

For godt tre år siden genvandt OMD ikke bare det europæiske budget for Carlsberg – bureauet fik det globale budget.

Nu skal bureauet så forsvare budgettet, idet Carlsberg har sat gang i en konkurrence om sit globale budget, der af engelske Campaign anslås til ca. 850 mio. kr. Mediet fortæller desuden, at det er Jens Jermiin, vice president for digital media og productions, der står i spidsen for processen.

Så vidt Bureaubiz erfarer står konkurrencen mellem fem af de store bureaugrupper: OMG, GroupM, Havas, Aegis og Vivaki.

I Danmark håndteres Carlsberg af OMDs søsterbureau, PHD.

Carlsberg har desuden hentet konsulent-hjælp til konkurrencen. Der er tale om Ebiquity, hvor arbejdet køres ud af Stockholm.

Konkurrencen kommer oven på, at Carlsberg over det seneste år har revurderet sin bureauportefølje. Det har foreløbig resulteret i et skift på Carlsberg-brandet, hvor argentinske Santo har erstattet engelske Fold7.