Af peng

Næsten 2.000 gå-i-byen steder er koblet på app’en, som på flere måder – ifølge bryggeriet – adskiller sig fra konkurrenterne. Danmark er premiere-landet, førend den går ud internationalt.

Carlsberg Danmark lancerer nu Danmarks største gå-i-byen app til smartphones, som viser, hvad der sker i byen, når man skal ud med vennerne.

”Med den nye app, som har navnet Crowdit, har du altid guiden til din bytur lige ved hånden, når du sidder sammen med vennerne og skal finde et sted at gå ud. Vi forventer at have 1.800 barer, diskoteker og musiksteder med, når vi går i luften,” siger Tina Alstrøm, der er sales development director i Carlsberg Danmark.

Crowdit app’en, der er skabt af Nodes, vil have information om barer, diskoteker og musiksteder, uanset om man kan købe Carlsbergs produkter eller ej.

”Vi har kigget på erfaringerne fra lignende apps på markedet og har på den baggrund gjort den mere brugervenlig. Alle barer og musiksteder kan selv lægge informationer ud. App’en bygger på interaktion mellem brugerne, der selv kan planlægge og dele ruter og begivenheder samtidig med, at app’en har langt det største samlede udvalg af steder,” siger Tina Alstrøm.

Hun suppleres af Jens Bekke, kommunikationsdirektør i Carlsberg Danmark:

”Tilgangen hos andre gå-i-byen apps er ofte: Hvad vil vi gerne med denne app? Vi fokuserer i stedet på, hvad folk har brug for, og hvad de lægger vægt på. At app’en rummer steder, der ikke sælger afsenderens produkter, er også nyt. Det er vigtigt for os ikke at være voldsomt brandende med app’en.”

Han tilføjer:

”Vi afsætter selv ressourcer til at lægge indhold på – det samme gør vores salgsfolk. Men vores opgave er ikke at være stopklods for de 1.800 barer, disktoteker og musiksteder – de håndterer selv informationerne.”

De 1.800 gå-i-byen steder, der er med fra starten, ligger over hele landet, og det er også muligt at se, hvilke koncerter, events og tilbud, der er på stederne.

Carlsberg Danmark lancerer Crowid herhjemme, men app’en er bestemt ikke tiltænkt udelukkende at være en dansk forteelse. Det er planen at gøre app’en global, så man kan gå i byen i alverdens storbyer med samme Crowid-tilgang.

Brugerne kan finde venner og bekendte, som også har downloadet app’en og dele ruter over gå-i-byen steder. App’en er også tæt forbundet med facebook for at gøre det nemt for brugerne at finde venner og dele ruter og gå-i-byen planer.

App’en skydes i gang op til J-dag, der i år finder sted den 2. november. Det skal være med til at få masser af brugere med fra start. Carlsberg forventer, at 100.000 danskere vil downloade app’en det første år.

Udover det traditionelle kort er der også indbygget street view, som betyder, at brugerne på telefonen kan se, hvordan vejen til baren eller musikstedet ser ud i virkeligheden. App’en kan downloades gratis til iPhone og Android.

App’en introduceres således af Carlsberg:

https://www.youtube.com/watch?v=pAhAO61h7ng

Kommentarer

  1. Carlsberg har begået en forrygende flot app. Som givetvis vil tiltrække mange brugere. Cool design og fede funktioner. MEN… ak, ak, ak…. kigger man i appstore og ser anmeldelserne, springer især én i øjnene – under overskriften “Længe ventet” læser man: “Super cool og længe ventet app som giver inspiration til nye oplevelser i byen og ikke mindst virker lidt som en digitaliseret happy hour maskine, der pusher vouchers fra mine favoritsteder. Fedt *****” Anmeldelsen er skrevet af Rikke Rømer. Man skal ikke være uddannet privatdetektiv for at søge hende på Google – faktisk popper hun op som den første med sin Linked-in profil. Hvor man så læser, at hun er Digital Communication Manager. Og her kommer den – hos CARLSBERG GROUP. Ros er godt, men selvros er givetvis bedre. Jo, Carlsberg – I er sandelig stadig Part of the Game. Med et selvmål af digitale dimensioner. Rigtig dårlig stil – men derfor alligevel tillykke med jeres nye “non-brandede” app. Ha’ en smuk dag 😉

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club