Carlsberg er gået til stålet i film-satsninger op til EM, som starter i dag. Den første kom i sidste, og i dag lancerer man så en ny film.
Her stilles spørgsmålet, hvor langt du vil gå for at få billetter til EM i fodbold? Og spørgsmålet skal tages helt bogstaveligt i filmen, der fortsætter den revolutionære tonefra den første film.
I den nye film opfordrer en lille revolutions-flok folk til at følge dem under fanen ”Follow me to win tickets to Euro 2016”.
https://www.youtube.com/watch?v=RYij9YC8RbQ
Ca. 100 personer følger trop, men efterhånden som turen ud af byen bliver længere og mere terrængående, falder folk fra.
Til sidst er der kun en fjerdedel tilbage. Alle bliver belønnet, nogle mere fyrsteligt – hvis man kan bruge sådan en betegnelse i forbindelse med en revolution – end andre.
Richard Whitty, Senior Marketing Manager Football hos Carlsberg, siger:
”Carlsbergs fan revolution marcherer videre. Under dette EM giver Carlsberg flere billetter væk end nogensinde før, og rundt omkring i verden har vi overrasket værdigt trængende fans med billetter i metrostationer, busstoppesteder og på gaderne. Vi var på udkig efter fans, som virkelig viste deres dedikation for at få billetter til finalen, og jeg skulle mene, at vi har fundet dem med dette stunt.”
Første revolutionsfilm var skabt af 72andSunny Amsterdam. Fortsættelsen har Happiness Brussels leveret.
Se den første film her:
https://www.youtube.com/watch?v=3XlD8lqFH98