Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ole Todbjerg har hidtil varetaget rollen, men er stoppet. Carlsberg har fokus på alle indkøbsprocesser.

Dansk Annoncørforening har nu Walther Jensen, der tilbyder annoncørerne rådgivning med at indkøbe reklamefilm, Carlsberg har haft Ole Todbjerg.

“Ole Todbjerg var ansat i procurement til at rådgive og assistere de, der køber ind hos reklamebureauer og produktionsselskaber. Formålet var at sikre, at vi får stillet de rigtige spørgsmål og de rigtige krav”, siger Jens Bekke, kommunikationsdirektør i Carlsberg Danmark.

Men har I ikke behov for det mere?

“Jo, Ole Todbjerg er bare ikke hos Carlsberg længere, men vi har søgt en ny person og fået tilstrækkeligt mange ansøgninger. I særdeleshed efter købet af Scottish/Newcasle har vi fokus på alle indkøbsprocesser, hvad enten det er humle, malt eller reklamefilm. Eller tryk: Vi benytter os f.eks. af 120 forskellige europæiske trykkerier – og skal gerne ned på 7-8. Vi skal være professionelle i processen og ønsker eksempelvis ikke overraskelser, når vi får regningen,” siger Jens Bekke.

Hvorfor er Ole Todbjerg ikke længere hos jer?

“Det har jeg ingen kommentarer til”, siger Jens Bekke.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Ole Todbjerg.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club