Ny Schweppes-kampagne er skabt af Carlsberg selv

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Ny kampagne med Medina – inkl. tre nye film – er skabt af Carlsberg og produktionsselskabet, der står bag Medinas musikvideoer.

Med sangerinden Medina som reklamesøjle for Schweppes er markedsandelen vokset, og kendskabsgraden øget markant i 2012, hvor Medina blev den hjemlige afløser for den amerikanske skuespillerinde Uma Thurman som frontfigur.

Medina og Schweppes har nu forlænget aftalen for yderligere et år, hvilket markeres med en helt ny reklamekampagne, der ifølge en pressemeddelelse ”kommer endnu tættere på den private Medina og samtidig møder forbrugerne i øjenhøjde”.

Men den nye kampagne med Medina og Schweppes, der lander i de danske biografer i denne måned, er ikke bureauskabt. Det er derimod Carlsberg selv og produktionsselskabet Sauna Cigar, ved Jacob Møller og Martin Skovbjerg, der står bag.

Sauna Cigar, der også var inde over Mit TDC-kampagnen, har arbejdet sammen med Medina i forbindelse med hendes musikvideoer.

Denne gang er kampagne-universet rykket tættere på hverdagen – og væk fra den første kampagnes lidt mystiske og sensuelle univers

”Medina er en stærk personlighed, der på mange måder matcher Schweppes’ værdier – og der blev leget med ligheder mellem Medina og brandet i vores første kampagne. Nu kommer vi tættere på den private Medina og hendes Schweppes moments. Her er hverdagens øjeblikke personificeret via Medina, hvor Schweppes er med til at give situationen det lille ekstra,” siger Malin Gardeström, der er Brand Manager hos Carlsberg.

Der er foreløbig indspillet tre reklamefilm med forskellige Schweppes varianter. Samtidig er der udviklet en video-app, Schweppes your moments, hvor enhver kan indspille en fem-sekunders film og peppe den op med diverse Schweppes-filtre.

Når man uploader sine moments, er man med i en europæisk konkurrence, hvor de bedste kommer med i en reklamefilm for Schweppes. Derudover vinder personen bag det moment med flest likes i Danmark ”et helt unikt moment med Medina”.