Carlsberg ruller sin kvindedrik ud i England

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Første store vesteuropæiske marked, koncernen forsøger sig på med Eve.

Eve er et Carlsberg-produkt, der har sit udspring i Schweiz. Det er en let mousserende drik, der minder mere om champagne end om øl.

Og så er det et produkt, der er udviklet af kvinder for kvinder.

Nu bliver det så rullet ud på det første store vesteuropæiske marked. Efter en testperiode sidste år, sættes der nu en 25 mio. kr. promotion-kampagne bag en udrulning på det engelske on-trade marked.

Bag kampagnen står det eksperimenterende marketing bureau, BEcause.

Direktøren for analyse og brands hos Carlsberg UK, Paul Davies, siger til Brandrepublic, at drinks industrien i det store og hele har ignoreret kvindelige forbrugere i on-trade.

“Der er et klart hul i markedet for en drik, der giver kvinder, hvad de ønsker – nemlig en drik, der er naturlig, mousserende og med mindre alkohol og kalorier. Vores research indikerer, at Eve udfylder det hul. Test-resultater viser, at efter at have prøvet Eve vil 87 pct. købe produktet,” siger Paul Davies.

Ud over Schweiz er Eve lanceret i Rusland og på vej i Vietnam. Der foreligger ingen oplysninger om, hvornår det eventuelt kommer til Danmark.