Carlsberg siger farvel til marketingchef

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Martin Andersen har sagt ja til et nyt job. Hans afløser er fundet internt i Carlsberg.

Produkterne vil fortsat være flydende i det job, som Carlsberg-marketingchef, Martin Andersen nu skifter over til. De vil også være farverige – og de vil være brands – men dog langt fra så drikkelige som dem, han hidtil har håndteret.

Martin Andersen skal nemlig fremover sælge maling hos AkzoNobel, der rummer mærker som Sadolin, Pinotex og Nordsjö.

Stillingen hedder Nordisk Kommerciel Direktør og en af hans store opgaver bliver at opbygge en nordisk marketingorganisation.

I Carlsberg har han bl.a. haft ansvar for Carlsberg og lanceringen af Somersby.

Hans afløser er rekrutteret internt i skikkelse af Kristian Walsøe, der kommer fra et job som marketingchef i Eksport. Han har dog tidligere været hos Carlsberg Danmark, hvor han var produktchef på Carlsberg.

Der er dog i sommer sket en organisationsændring. Kristian Walsøe overtager således ansvaret for hele Tuborg-porteføljen, mens Carsten Suhrke har Carlsberg. Somersby har været en så stor succes, at mærket nu har fået sin egen ansvarlige i skikkelse af Senior Brand Manager Linda Frøkjær, der refererer direkte til Carlsbergs nye marketingdirektør, Kirsten Ægidius.