Fra årsskiftet skal iProspect, der er en del af Dentsu Danmark, være med til at drive Carlsbergs annoncering og marketingkampagner på tværs af alle markeder. iProspect blev valgt som nyt globalt mediabureau efter en omfattende pitch med 1-2 cases for 10 af deres største markeder.
Valget faldt på iProspect efter en omfattende evalueringsproces, hvor bureauet skilte sig ud på baggrund af dets strategiske ekspertise, en kreativ og innovativ tankegang og en stærk datadreven tilgang til medieplanlægning, skriver bureauet i en pressemeddelelse.
Om valget af iProspect uddyber, Marcela Wiwe, Vice President Marketing i Carlsberg Denmark:
”Vores bureauer er en del af teamet, og vi er glade at have iProspect med om bord. De har vist, at de forstår vores portefølje og kan være med til at drive vores brands til det næste niveau, i en mediekontekst som bliver stadig mere kompleks. iProspects tilgang til planlægning og eksekvering skal hjælpe os med at tale med vores forbrugere på de rigtige tidspunkter på bedst mulig vis. Vi glæder os til at gå i gang med samarbejdet – og til at fejre det med en kold øl!”
Også hos dentsu Danmark vækker partnerskabet stor begejstring og stolthed, og Ulrik Petersen, CEO i dentsu Danmark ser frem til at tage hul på et tæt samarbejde og udtaler:
”Nogen gange føles ting bare rigtigt, hvor det ‘klikker’. Det er præcis den følelse, som det danske pitch team har haft fra første brief og møde med Carlsberg. Der har været en klar forståelse af opgaverne, ambitionerne og forventningerne. Nu glæder vi os til at komme i gang med at videreudvikle den allerede stærke brandportefølje som Carlsberg har og bygge løsninger, som er best-in-class.”
iProspect overtager rollen som globalt mediabureau fra Initiative under Interpublic Group, der har haft ansvaret siden 2018.