Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: "Alle tiders Carlsberg" lyder titlen på en kampagne, der skal køre til sommer.

Carlsberg har glemt at fortælle sin kvalitetshistorie og dermed har bryggerierne bag specialøl fået et forspring og efterladt Carlsberg i et ’lidet flatterende lys’. Sådan lyder det fra senior brand manager for Carlsberg Pilsner, Rasmus Bendtsen, i Børsen.

Derfor vil Carlsberg i løbet af sommeren lancere kampagnen: ’Alle tiders Carlsberg’, som vil fortælle historierne om f.eks. hvordan den lille havfrue blev doneret af brygger Jacobsen og hvordan Schalburg-korpset bombede Tuborg, hvorefter Tuborg i en periode før fusionen blev brygget ved Carlsberg.

”Når man er kendt og udbredt, så kan man blive ordinær. Vi skal fortælle hvorfor vi er ekstraordinære. Og måden vi vil beskrive det på, er ved at fortælle Carlsbergs Danmarkshistorie,” siger Rasmus Bendtsen til avisen.

Man regner med at kampagnen vil ramme danskere 4,2 millioner gange i løbet af sommeren.

Børsen, p. 13.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club