Carlsbergs marketingdirektør: Instagram rykker i Danmark

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: iPhonen er blandt Kirsten Ægidius’ kæreste eje. Men samtidig følger hun lige nu Instagram tæt.

I Børsens artikelserie: ’Mit kæreste eje’ fortæller Carlsbergs marketingdirektør, Kirsten Ægidius, om sit forhold til sin iphone og hvilke sociale medier hun går på via smartphonen.

”Jeg styrer hele mit liv igennem den. Privat i forhold til at jeg altid skal kunne komme i kontakt med mine børn, og at de skal kunne komme i kontakt med mig. Og så bruger jeg både den og min ipad meget på arbejde. Alle de noter, jeg tager på min ipad, ryger nemlig over på min iphone. Jeg bruger den også til at følge med i, hvad der er af nye apps og hvordan det går med vores egne (Carlsbergs) apps. Rent privat bruger jeg den til bank, til at følge med i aktiekurser og så videre”.

Hun fortæller endvidere, at en iphone er lettere at slå op i end en avis og at hun bruger iphone til gå på Facebook:

”Nu er der en app, hvor du kan følge med i aktiekurser, så når Carlsbergs årsregnskab kommer, sidder jeg og følger med i, hvad der sker med aktiekursen på min iphone. Så bruger jeg også Facebook rigtig meget på telefonen. På Facebook kan jeg følge med i, hvad der sker rundt omkring i stedet for at sidde inde på kontoret og se Powerpoint-præsentationer. På den måde kommer jeg lidt tættere på virkeligheden, for selvom jeg går rigtig meget ud i nattelivet, kan jeg jo ikke være alle steder”.

Kirsten Ægidius fortæller også om, at hun er på Instagram, som rykker rigtig meget og derfor overvejer hun at bruge det i markedsføringsmæssig sammenhæng.

”Facebook er det, jeg bruger klart mest. Jeg er også på Youtube og Twitter og Instagram er jeg også kommet på. Jeg fik nogle tal for, hvor mange, der er på Instagram, i sidste uge. Det er et af de medier, som har rykket sig meget i udlandet og som nu begynder at rykke i Danmark. Og så er jeg jo nødt til at forstå det medie og finde ud af, hvordan vi kan bruge det. Så snakker jeg med mine folk og nogle af vores bureauer om, hvordan vi for eksempel kan bruge Instagram på næste J-dag. Det er jo en dag med rigtig mange mennesker i byen og hvor rigtig mange tager billeder. Det kunne være fedt at lave noget i den forbindelse” (Børsen Executive, p. 10).