Dreyer+Kvetny går nu sammen med Carsten Kidde, som bliver kreativ coach for hele bureauet. Der er stiftet et søsterselskab, men ejerforhold er uafklarede.

2009 har været et begivenhedsrigt år for Carsten Kidde. I foråret gik han og makkeren gennem 17 år, Uffe Just, konkurs med reklamebureauet Just/Kidde. De stiftede så Society Advertising, der imidlertid kun holdt et halvt år. Det blev nedlagt p.g.a. afmatning i både markedet og samarbejdet.

Hvordan det nedlægges, er det dog ikke lykkedes at få en forklaring på. Umidelbart er der ikke registreret en konkursbegæring. Just/Kiddes bankforbindelse, Jyske Bank, er dog flyttet med over i Society og har fået noteret et skadesløsbrev på 1,3 mio. kr. i Personbogen. Carsten Kidde blev direktør i selskabet i sommer, men har ikke ringet tilbage.

For godt to uger siden fortalte Carsten Kidde, at han – i modsætning til Uffe Just – fortsat vil beskæftige sig med reklame, og det sker nu i samarbejde med kommunikationsbureauet Dreyer+Kvetny. Det nye bureau hedder Kidde|Dreyer+Kvetny, og oven på årets hidtidige turbulens overrasker det næppe, at Carsten Kidde – som det fremgår sidst i artiklen – lægger vægt på et solidt fundament i Dreyer+Kvetny.

Adm. direktør Jakob Dreyer siger om det nye bureau:

“Reklamebureauet bliver et søsterselskab til kommunikationsbureauet – og den kreative spydspids for det samlede kommunikationshus. Og på samme måde som kommunikationsbureauet leverer klassisk PR med holdningskampagner, så vil reklamebureauet stå for den klassiske reklame med kreativ massekommunikation.”

Carsten Kidde får titel af kreativ direktør og skal samtidig virke som ledende kreativ coach i huset i øvrigt.

De nærmere detaljer om selskabskonstruktionen – herunder evt. partnerskab til Carsten Kidde – er endnu ikke faldet på plads. I første omgang er man gået i gang med konkrete projekter, og den første større opgave ses i dag i helsides-annoncer, website og film i en landsdækkende kampagne for kabinepersonale og piloter.

Det har ikke været muligt at få en uddybende udtalelse fra Carsten Kidde, men i en pressemeddelelse siger han:

“Dreyer+Kvetny er efter min mening et af de meget få bureauer, der ikke bare taler om at integrere, men også gør det hver eneste dag. At være en del af et sådant setup var simpelthen for fristende, da Dreyer+Kvetny henvendte sig. Sammen udgør vi herefter den måske stærkeste integrerede kommunikationsløsning til markedet. Hertil kommer fordelene ved det solide fundament under Dreyer+Kvetny – både hvad angår økonomi og projektledelse”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club