Tegneseriehold bruges i sportspublikummets hån-sange om modstanderen, men det er netop, hvad Cartoon Network søger i disse dage.
“Vi lancerer til marts Cartoon Networks nye website og leder i den forbindelse efter en ny samarbejdspartner – et webbureau, der kan udvikle ca. otte microsites af forskellige størrelser om året samt udvikle andre online løsninger”, siger Mette Bach, Nordic marketing executive hos Cartoon Network.
Nordic gælder ikke bare Mette Bachs titel, men i store træk også opgaven. For micrositene skal ud i Norge, Sverige og Danmark.
“Hovedsitet er udviklet i London, men micrositene skal udvikles i samarbejde med os – og ske i takt med vores nye shows”, siger Mette Bach
Så bureauet får det kreative oplæg serveret på et sølvfad – og forventes at give guld videre?
“Ja, den kreative brief ligger nogenlunde fast i form af karaktererne. Selvfølgelig kan man forvente, at den tekniske tilgang i orden, når man går til et webbureau. Vi vil i lige så høj grad kigge på erfaringen med – eller evnen til – at kommunikere til børn. Altså teknik med børnetække, om du vil”, siger Mette Bach.
Hun inviterer til pitch inden jul og vil gerne have afsluttet processen om en måned.
Kan bureauerne overhovedet nå at fejre jul og samtidig levere noget gennemarbejdet?
“I første omgang ser vi på, om bureauet har forstand på at være i børnehøjde. Jeg forventer relativt hurtigt at finde 5-6 bureauer, der så får en brief på en microsite-forside”, siger Mette Bach.
Et nordisk budget lyder flot – men hvor stort er det?
“Det er ikke forhandlet på plads endnu, men i år har vi på tilsvarende opgaver brugt under en million kr. Vi har benyttet os af forskellige bureauer, men nu leder vi efter en mere permanent løsning”, siger Mette Bach.