Af Peter Engholm 25@mail.dk

Sonofon-ejede CBB Mobil har Saatchi & Saatchi som sit reklamebureau. Samtidig er Saatchi i luften med en opgave for TDC – og det er nyt for CBB.

Da historien om TDCs store bureaukonkurrence begyndte at sive i slutningen af november, kom der sideløbende forlydender frem om, at Saatchi & Saatchi allerede havde vundet et delbudget for TDC. Det var der lidt forvirring om, fordi Saatchi i forvejen har CBB Mobil på kundelisten.

På Bureaubiz var kommentarerne i den forbindelse både spørgende og klare-i-mælet – bl.a. at Saatchi da smider CBB ud, men det har ikke vist sig at være tilfældet.

For selv om TDC nu er gået på tv med et spot fra Saatchi & Saatchi, så har intet forandret sig hos CBB Mobil:

“Jeg kan bekræfte, at Saatchi & Saatchi er vores reklamebureau. Jeg vidste ikke, at de har lavet noget for TDC. Det vil jeg tage en snak med dem om,” siger adm. direktør i CBB Mobil, Lars Asger Petersen.

Derudover har CBB Mobil ingen kommentarer.

Det har ikke muligt at træffe Thomas Falck, adm.direktør hos Saatchi & Saatchi.

Kommentarer

  1. Der er mange underlige ting ved denne sag:

    1. Hvorfor tillader TDCs ledelse, at Saatchi er med i denne konkurrence, når de arbejder for én af deres konkurrenter. Det er normalt grund til fravalg i alle andre bureaukonkurrencer.

    2. Vil Saatchi bare smide CBB ud fordi de får en større kunde? Hvilket signal sender det til deres øvrige kunder? I kan være kunde her så længe vi ikke har fået en større og dermed vigtigere kunde end jer…!
    Vil TDC arbejde sammen med et burea, der har denne etik?

    3. Læser CBB ikke bureaubiz.dk? Hvordan kan de være de eneste i den danske branche, der ikke ved, at Saatchi arbejder med TDC?

    4. Hvorfor stinker denne konkurrence så meget af, at alt er afgjort på forhånd?

  2. Til Emil: Der er da mange bureauer, specielt i udlandet, der gerne sparker en mindre kunde ud, hvis de får en større. Og de fleste kunder kan faktisk godt forstå det, for de ville selv gøre det samme. Vi er sgu så bange for konflikter herhjemme. Enig i at CBB fremstår som nogen idioter og TDC som skrupelløse (nej, jeg er ikke med i konkurrencen, men har haft dem som kunde. Ikke sjovt), men fuld respekt for Saatchis dispositioner. Glæder mig til at se kampagnen. Nyd det så længe det varer Saatchi!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club