CBB vil bringe far og søn sammen

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Teleselskabet tager næste skridt i sin Genoptag Kontakten-kampagne – ikke ved at vise folk, der nu har fundet sammen, men folk, der søger. Det gælder også Kasper, der leder efter sin far.

Vi forventer i stigende grad, at brands viser følelser og samfundssind – at de engagerer sig og taler til hjertet, og ikke kun til pengepungen.

Kunderne hos CBB Mobil vil have ”nærvær, tryghed og autenticitet”, lød det i forrige måned, da teleselskabet lancerede kampagnen Genoptag Kontakten.

I første bølge viste CBB film, hvor danskere ringede til de venner, familiemedlemmer eller gamle kolleger, som de havde mistet kontakten til.

Nu går man mere søgende til værks. Og i disse uger kan tv-seere på TV2, TV3 og Kanal 4, 5 og 6 møde Kasper Svendsen fra Mørkøv, som leder efter sin far. Ikke i Sporløs eller et lignende program, men i et tv-spot.

Kasper har ledt efter sin far hele livet, men uden held. Nu håber han, at en tv-reklame kan føre ham på sporet.

”Jeg ved godt, at han måske ikke længere lever eller ikke ønsker at have noget med mig at gøre. Men for mig føles det her som at vinde i lotto. Jeg kommer ud i danskernes stuer, og måske er der en derude, der kan huske min far Ole og kan genkende ham i mig. Min far er i dag mellem 60 og 70 år. Han mødte min mor på Hviids Vinstue i 1972 og arbejdede dengang som maskinarbejder eller maskinmester. Det er, hvad jeg ved om ham,” siger Kasper Svendsen.

Tv-spottene, der er skabt af &Co, kører fra uge 13-15 med to forskellige personer, der leder efter folk, de savner. Tv-seerne kan uploade information om Kaspers far på CBB’s hjemmeside, e-mail, Facebook-, Instagram- og Twitterprofil. Alle informationer bliver gennemset og delt.

Holger Wilcks, marketingchef for CBB Mobil, siger om kampagnen:

”Med et enkelt opkald kan mennesker blive bragt sammen på tværs af landsdele. Og en længe savnet stemme i røret kan bygge bro over en kløft, der kan være år bred. I de seneste otte måneder har vi brugt helt almindelige mennesker i vores kampagner for at vise, hvad det betyder, når vi tager kontakt til en gammel, kær veninde eller en lærer, der har gjort en forskel. Nu går vi skridtet videre ved at hjælpe mennesker med at finde en person, der har stor betydning for deres liv, men som de ikke selv har kunnet finde.”

Han tilføjer:

”Vi har fået virkelig god respons fra kunderne på vores kampagner, fordi det, vi gør, har betydning for folks liv. Vi er et lavprisselskab, vi tilbyder meget lave priser. Men den personlige historie er bare mere interessant for modtagerne end kolde priser og plat humor. Med vores kampagne skaber vi ikke bare en vej til folks hjerne, men hvad der er vigtigere, vi får en plads i deres hjerte.”