
Creative Circle Award har uddelt 155 nomineringer, og et blot halvandet år gammelt bureau er med længst fremme. Se alle de shortlistede her. Se alle bureau-listerne og de YCCA-nominerede.
Shortlister er en slags opvarmning til vinderlisten – sådan må det i sagens natur være, men juryerne i Creative Circle Award har gjort deres til skabe opmærksomhed allerede ved nomineringerne.
I toppen på listen – blandt de vanligt dominerende bureauer – ses nemlig en nyhed i form af CP+B Copenhagen. Et ungt bureau, etableret i slutningen af 2013 af Mathias Birkvad og Kristoffer Gandsager, som markerer sig stærkt med hele 10 shortlister.
”De kreative ved, at en statuette ved Creative Circle Award ikke er skabt af guld, sølv og bronze, men blod, sved og tårer – så det er flot, at de kommer så langt frem på så kort tid,” siger David Asmussen, der er næstformand i Creative Circle og awardens juryansvarlige.
CP+B henter sine nomineringer i både Advertising, Digital og Direct.
I Digital-kategorien fastholder Hello Monday sin suverænitet med 9 shortlister – suppleret med 1 i Design og 3 i Craft.
Advertising har – foruden CP+B – Brandhouse, Hjaltelin Stahl og DDB Copenhagen øverst, men der er tæt løb, og intet bureau er – på shortlisten i al fald – stukket af fra de øvrige.
Design er interessant, fordi både digital- og reklamebureauer blander sig med e-Types og Kontrapunkt – her ses således Stupid Studio, Agency Spring (tidl. Kernel og Recommended) og UncleGrey.
Kvailiteten af årets indsendte arbejder er på niveau med sidste år, oplyser David Asmussen. Det kan han sige uden tøven, og uden at skulle fugte pegefingeren, for CCA har et karaktersystem – og gennemsnittet i 2014 var 4,59, mens det i år var 4,66.
”Tallene dækker over, at niveauet er faldet lidt i Design, mens det er steget i Digital. Advertising-juryen har tradition for at levere de laveste snit, og det holder de også fast i,” siger David Asmussen med et glimt i øjet.
I alt 155 arbejder er kommet på shortlisten.
Vinderne afsløres ved Creative Circle Awardshow, der i år – fredag den 8. maj – afholdes i Vega i København.
Creative Circle Award 2015 – shortliste
Bureauer, på tværs af kategorier, med min. fem shortlister
Samlet antal (heraf håndsværks-shortlister i parentes)
- 13(3) Hello Monday
- 10 CP+B Copenhagen
- 8(3) Brandhouse
- 6 UncleGrey
- 6(1) Hjaltelin Stahl
- 6(2) &Co
- 6(3) Halbye Kaag JWT
- 6(4) Bacon (og Bacon X)
- 5 Gobsmack
- 5 DDB Copenhagen
- 5 Robert/Boisen & Like-minded
- 5(1) Komm.bureauet Kbh.
- 5(1) Konstellation
- 5(3) TBWA & BBDO
- 5(4) AarhusKontoret + Elektrisk
Bureauliste, Advertising
- 5 CP+B Copenhagen
- 5 Brandhouse
- 4 Hjaltelin Stahl
- 4 DDB Copenhagen
- 3 Robert/Boisen & Like-minded
- 3 Kom.bureauet København
- 3 Ogilvy
- 3 &Co
- 3 Gobsmack
- 2 SeLigeMig
- 2 UncleGrey
- 2 Halbye Kaag JWT
- 2 Bacon
- 1 Yellow
- 1 McCann Copenhagen
- 1 TBWA & BBDO
- 1 AarhusKontoret + Elektrisk
- 1 Konstellation
- 1 Bates Y&R
- 1 Goodvertising Agency
- 1 TN Reklame
- 1 Blockbuster
- 1 Wellplayed
- 1 LetsAdvertiseIt
- 1 Hoffmann & Winther
- 1 TV2 Marketing
- 1 M2Film
Bureauliste, Digital
- 9 Hello Monday
- 3 CP+B Copenhagen
- 3 Spring/Summer
- 2 UncleGrey
- 2 DigitasLBi
- 2 Konstellation
- 2 Magic People Voodoo People
- 2 Molamil
- 1 Hjaltelin Stahl
- 1 Patchwork
- 1 TBWA & BBDO
- 1 McCann Copenhagen
- 1 In2media
- 1 Hello Group
- 1 Olivia Muus
- 1 Mystery Maker
- 1 ROB
- 1 1508
- 1 Dwarf
- 1 Gejst Studio
- 1 I Like To Play
- 1 Compent
- 1 TV2 Marketing
Bureauliste, Design
- 3 Stupid Studio
- 3 e-Types
- 3 Designbolaget
- 2 Agency Spring
- 2 UncleGrey
- 2 Kontrapunkt
- 2 Re-public
- 2 Jacob Birch
- 2 Signe Bjerregaard & Britt Engelhardt Gundersen
- 1 1508
- 1 McCann Copenhagen
- 1 Hello Monday
- 1 Halbye Kaag JWT
- 1 DR Design
- 1 Czoo
- 1 Konstellation
- 1 B14
- 1 &Co
- 1 Kursiv
- 1 Sofie Beier
- 1 Wunsch
Bureauliste, Direct
- 3 Robert/Boisen & LIke-minded
- 2 CP+B Copenhagen
- 1 DDB Copenhagen
- 1 Molamil
- 1 Schlenzig x Jones
- 1 Gobsmack
Bureauliste, Craft
- 4 AarhusKontoret + Elektrisk
- 4 Bacon (og Bacon X)
- 3 Hello Monday
- 3 Brandhouse
- 3 Halbye Kaag JWT
- 3 TBWA & BBDO
- 2 Spoiled Productions
- 2 &Co
- 2 Frame.dk
- 2 SeLigeMig
- 1 Spring/Summer
- 1 Kom.bureauet København
- 1 Ogilvy
- 1 Hjaltelin Stahl
- 1 Konstellation
- 1 McCann Copenhagen
- 1 Bates Y&R
- 1 Liquidminds
- 1 Stupid Studio
- 1 T/A Pol
- 1 Morten Bengtsson
Creative Circle Award – Samlet shortliste
Kunde, titel, bureau(er)
Advertising
- Mazda
I mørke er alle grå
HalbyeKaag JWT
- Burner International A/S
Burner Firestarter
Wellplayed
- Læger uden Grænser
Donor uden Grænser – To sider af samme sag
Kommunikationsbureauet København
- WWF
Dit like redder liv
TBWA & BBDO
- Mads Nørgaard
Roskildefestival
SeLigeMig
Outdoor
- Netto
Matador
Brandhouse - Læger uden Grænser Donor uden Grænser –
To sider af samme sag
Kommunikationsbureauet København
Posters
- Fernet Branca
The Bitter Voucher
Ogilvy
- Hi-Fi Klubben
Everywhere is a concert
AarhusKontoret + Elektrisk
- Mads Nørgaard
Roskildefestival
SeLigeMig
Retail
- Lej Et Lig
Growl-O-Meteret
TN Reklame
- Fernet Branca
The Bitter Voucher
Ogilvy
Ambient
- Copenhell
The Festival Poster From Hell
Hjaltelin Stahl
- Fernet Branca
The Bitter Voucher
Ogilvy
- Røde Kors
The CANpaign
Konstellation
Radio
- Interflora
Blokfløjte
Brandhouse
- Interflora
Spørge-Jørgen
Brandhouse
- Danske Spil
Quick Fokusgruppe
Gevinster & Co.
- Danske Spil
Quick Fokusgruppe
Payoff & Co.
Film – Cinema and TV
- Ladbrokes
Iconic Celebration
McCann Copenhagen
- CBB Mobil
Ekskæreste
& Co.
- Interflora
Mors dag
Brandhouse + Bacon
- Interflora
Cirkus
Brandhouse + Bacon
- Danmarks Indsamling 2015
Barnet der ikke eksisterede
Kommunikationsbureauet København
- Midttrafik
Epic Bus: The Sequel
M2Film
- Kræftens Bekæmpelse
Konfirmation – jo flere vi er
Hjaltelin Stahl
Film – internet
- Opel Danmark
The Hypnotized Test Drive
UncleGrey
- Min A-kasse
Tvilling-eksperimentet: Hvor ondt gør mistillid?
Goodvertising Agency
- Rådet for Sikker Trafik
Direktøren
Bates Y&R
- Spies Travels
Do it for Denmark
Robert/Boisen & Like-minded + Gobsmack
- Post Danmark
Julekortet #3
Hjaltelin Stahl
- Blockbuster
Sjovere tømmermænd
Blockbuster
Events
- Copenhell
A Fistful of Metal
Hjaltelin Stahl
- Grønlands departement for Familie og Justitsvæsen
Aappariippugut?! – Grønlands første reality-program
DDB Copenhagen
- AIAIAI
Stones Throw When I didn’t have a mic, I rapped on headphones
CP+B Copenhagen
- Fossflakes
Snowball
DDB Copenhagen
Integrated campaigns
- Mazda
Mazda Happy Dogs
HalbyeKaag JWT
- Carlsberg
Beers For Friends
Yellow + TV2 Marketing
- Spies Travels
Do it for Denmark
Robert/Boisen & Like-minded + Gobsmack
- AIAIAI
Stones Throw When I didn’t have a mic, I rapped on headphones
CP+B Copenhagen
- Grønlands departement for Familie og Justitsvæsen
Aappariippugut?! – Grønlands første reality-program
DDB Copenhagen
Branded Content
- Opel Danmark
The Hypnotized Test Drive
UncleGrey
- Spies Travels
Do it for Denmark
Robert/Boisen & Like-minded + Gobsmack
- AIAIAI
Stones Throw When I didn’t have a mic, I rapped on headphones
CP+B Copenhagen
- Sony Mobile Nordic
Skybrud
CP+B Copenhagen
- Grønlands departement for Familie og Justitsvæsen
Aappariippugut?! – Grønlands første reality-program
DDB Copenhagen
Self promotional, Advertising
- LetsAdvertise.it
The Disguised Portfolio
LetsAdvertise.it
- CP+B Copenhagen
The Problem Solver
CP+B Copenhagen
- Hoffmann & Winther
The “Sorry we didn’t show up” clock
Hoffmann & Winther
Digital
Digital campaigns
- Stylepit
Fashion for all kind
UncleGrey
- AIAIAI
Stones Throw When I didn’t have a mic, I rapped on headphones
CP+B Copenhagen
- Volvo Cars
Virtuel lancering af den helt nye Volvo XC90
DigitasLBi
- TV 2 / Kræftens Bekæmpelse
Knæk Cancer – Del Håbet
TV 2 Marketing + Compent
Social media campaigns
- Carlsberg
#BarBandits
Konstellation
- Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden
Skyggehygge
Hjaltelin Stahl
- Gammel Dansk
Aldrig som andre
TBWA & BBDO + Patchwork
- Visit Denmark
Denmark’s Most Shareable Places
CP+B Copenhagen
Campaign driven apps and sites
- Jyllands-Posten
JP Speedreader Challenge
Konstellation
- Stylepit
Fashion for all kind
UncleGrey
- AIAIAI
Stones Throw When I didn’t have a mic, I rapped on headphones
CP+B Copenhagen
- Volvo Cars
Virtuel lancering af den helt nye Volvo XC90
DigitasLBi
- SAS
Fang Europas Mest Punktlige Tilbud
McCann Copenhagen
Corporate driven apps and sites
- Lego
The Idea Conference
Hello Monday
- NASA
NASA GeneLab
Hello Monday
- Geo
Geo.dk
In2media
- Alectia
Alectia
Hello Monday
Brand and product driven apps and sites
- Google Creative Lab
Spell Up
Hello Monday
- B&O Play
BeoPlay H8
Magic People Voodoo People + I Like To Play
- DIKO Creative
Reebok Move
Spring / Summer
Commerce driven apps and sites
- Helbak ApS
Helbak Ceramics
ROB
- Kit Couture
Kit Couture
1508
- Halifax
Halifax
Dwarf
- Fonden Voxhall
Fonden Voxhall
Gejst Studio
Content driven apps and sites
- j.viewz
The DNA Project
Hello Monday
- DDAI
Danish™
Spring / Summer + Molamil
- Guggenheim
Guggenheim ZERO
Hello Monday
Service driven apps and sites
- TV 2 Zulu
Carlsberg Zulu BFF
Hello Monday
- Bestseller
Jack & Jones frontline iPad app
Hello Group
- YouSee
TDC YouSee & TDC – Se apps
Spring / Summer
- Issuu
Issuu iOS App
Hello Monday
- Experimentarium
Sigdetvidere
Molamil
Self promotional, Digital
- Hello Monday
hellomonday.com
Hello Monday
- Mystery Room
The Mystery about Mystery Room
Mystery Makers
- Olivia Muus
Museum of Selfies
Olivia Muus
Design
Corporate identity
- Sønderjyllands Symfoniorkester
Sønderjyllands Symfoniorkester
HalbyeKaag JWT
- Statens Museum for Kunst
x-rummet
Designbolaget
- Designmuseum Danmark
Fashion & Fabric
Designbolaget
Small business identity
- Ruby Cocktail Bar
Ruby
Signe Bjerregaard & Britt Engelhardt Gundersen
- Kit Couture
Kit Couture Identity
1508
- Oles Gård
Oles identitet
Agency Spring
- Leckerbaer
Småkager på højeste niveau
re-public
- The True Award
The True Award Identity
McCann Copenhagen
Rebrand Identity
- DR3
DR3 on-air look
DR Design
- Brandts
Brandts rebranding
Stupid Studio
- NASA
NASA GeneLab
Hello Monday - Codan
It’s a colorful world
e-Types
Corporate print
- Bolia
Bolia 2015 Collection Brandbook
UncleGrey
- Bolia
Bolia 2015 Collection Lookbook
UncleGrey
- Danish Crown
Danish Crown – Annual Report 2013/2014
Czoo
Product print
- Ruby Cocktail Bar
Ruby Menu
Signe Bjerregaard & Britt Engelhardt Gundersen
- Zenvo Automotive
Enter Contender
Konstellation
Editorial
- Langestrands Fladhjul
Postkort fra Langestrand
Jacob Birch
- Annette Skov
Ugræs
b14
- Foreningen ILLEGAL!
ILLEGAL! magasin
Jacob Birch
Poster design
- Bianco Footwear
Bianco x Misslotion
Stupid Studio
- Bianco Footwear
Bianco x Putput
Stupid Studio
- Lynfabrikken,
Aarhus Nordic Action
Designbolaget
- Tivoli
Sommer
& Co
Type design
- Gestalten
Karlo
Kursiv + Sofie Beier
- CODAN
A human voice
e-Types
Packaging / Food
- Bolcheriet
Candy Boxes
Wunsch
- Oles Gård
Oles emballager
AGENCY SPRING
- winterspring desserts
winterspring desserts packaging
Kontrapunkt
- Carlsberg
Brewmasters Collection
e-Types
Packaging / Non food - Ingen shortliste
Self promotional, Design
- Kontrapunkt
Copen Holidays
Kontrapunkt
- Re-public –
The Paper
re-public
Direct
PR
- AIAIAI
Stones Throw When I didn’t have a mic, I rapped on headphones
CP+B Copenhagen
- Spies Travels
Do it for Denmark
Robert/Boisen & Like-minded + Gobsmack
- Sony Mobile Nordic
Skybrud
CP+B Copenhagen
Direct, Acquisition
- Fossflakes
Snowball
DDB Copenhagen
- Anthon Berg
The Generous Birthday Stand-ins
Robert/Boisen & Like-minded + Molamil
- Danmarks Radio
Er du gået glip af noget?
Schlenzig x Jones
Direct, Loyalty
- Spies Travels
Prove you did it for Denmark – Har anstrengelserne i storbyen båret frugt?
Robert/Boisen & Like-minded A/S
Craft
Cinematography
- Ladbrokes
Iconic Celebration
McCann Copenhagen
- Interflora
Circus Love
Bacon + Brandhouse
- Gammel Dansk
Aldrig som andre – Preben Elkjær
TBWA & BBDO + Spoiled Productions
Copywriting
- Mazda
Man skal ikke kaste med grankogler, før bjørnen er skudt
HalbyeKaag JWT
- Mazda
I mørke er alle grå
HalbyeKaag JWT
- Mazda
Man kan ikke både blæse og have bøf i munden
HalbyeKaag JWT
- Ejner Hessel
Det sidste man gider køre
Bates Y&R
- Hi-Fi Klubben
Børsen_Når økonomien er nede
AarhusKontoret + Elektrisk
- Hi-Fi Klubben
Børsen_Knips når det kniber
AarhusKontoret + Elektrisk
- Hi-Fi Klubben
Børsen_Stiff nipple effect
AarhusKontoret + Elektrisk
- Hi-Fi Klubben
Børsen_Goosebump effect
AarhusKontoret + Elektrisk
Photography, stills
- Gammel Dansk
Deko-Sune
TBWA & BBDO
- Læger Uden Grænser Doner Uden Grænser
Morten Bengtsson + Kom.bureauet København
- Mads Nørgaard
Roskildefestival
SeLigeMig
Direction
- Kræftens Bekæmpelse
Konfirmation – jo flere vi er
Hjaltelin Stahl
- Interflora
Cirkus Love
Bacon + Brandhouse
- Gammel Dansk
Aldrig som andre – Preben Elkjær
TBWA & BBDO + Spoiled Productions
- Interflora
Mors Dag
Bacon + Brandhouse
Illustration
- Fernet Branca
The Bitter Voucher
Ogilvy
- Tivoli
Sommer
& Co.
Motion graphics
- Mobil1 & Porsche
Mobil1 & Porsche
Frame.dk
- Tivoli
Tivoli
& Co + Frame.dk
- DNB
Boligreisen
Bacon X + T/A Pol
Art Direction
- Zenvo Automotive
Enter Contender
Konstellation
- Bianco Footwear
Bianco x Putput
Stupid Studio
- Royal Copenhagen
The essence of black & The essence of Blue
Liquidminds
- Mads Nørgaard
Roskildefestival
SeLigeMig
Digital design
- j.viewz
The DNA Project
Hello Monday
- DIKO Creative
Reebok Move
Spring / Summer
- Guggenheim
Guggenheim ZERO
Hello Monday
- Google
Spell Up
Hello Monday
YCCA 2015 – shortlister
Titel, uddannelse/bureau, team
Advertising
- Bolletegn
Robert/Boisen & Like-Minded
Rie Sloth Rasmussen og Sofie Hallas - Det I ikke siger
DMJX: Kreativ Kommunikation
Sebastian Hartbøl og Peter Conlan
- Vi ser hvad du siger
Revolt
Malte Sebastian Gaarde og Theis Bothman
- Tal med os
DMJX: Kreativ Kommunikation
Jeppe Vidstrup og Edmond Dukaj
- Chaplin
envision
Michael Gad og Nicolai Henriksen
- Højtaler
DMJX: Kreativ Kommunikation
August Laustsen og Eva Ebbensgaard
- Talk to the hand! Please.
DDB
Jeppe Ritz og Louis Pilmark
- Mundaflæsning
TBWA
Simon Madsen og Tobias Løvschall-Wedel
- AC/DC
Saatchi & Saatchi
Sebastian Artmann og Karina Tørnsø
- Ordbog
Baby + Kommunikationsbureauet København
Camille Clemmensen og Malene Lyngbæk Olsen
- UhøfligeHænder
DMJX: Kreativ Kommunikation
Kristine Nørgaard og Christina Anaya Mortensen
Film
- Mandelas mindeceremoni – freestyler
Robert/Boisen & Like-Minded
Rie Sloth Rasmussen og Sofie Hallas - Anderledes
DMJX: Kreativ Kommunikation
Jesper Sichlau og Andreas Arnaa - SMS
DDB
Jeppe Ritz og Louis Pilmark - Kommunikation = Interesse – Fordomme
mellow ApS
Jens-Ulrik Helmbæk og Christopher Jermiin Anker - Jesper
DDB
Jeppe Ritz og Louis Pilmark
Design
- Vi ser det samme
Advice
Sigrid Van Beusekom og Rikke Wehner Hein
- God lytter
Designskolen Kolding
Nicklas Nordby Andersen og Frederik Porsmose Stender
- Samme sprog
DMJX: Grafisk Design
Mie Sophie Bak og Karen Fink
- non-verbal
DMJX: Grafisk Design
Marcus Mahecha og Julius Brade Harrebek
- Talking Hands
Phong Phan
Phong Phan og Thorbjørn Gudnason
Digital
- Social Sign Language
Freelance + UncleGrey
Lise Skovsted Larsen og Carl Angelo
- Sign Language Translate
Robert/Boisen & Like-Minded
Rie Sloth Rasmussen og Sofie Hallas
- Mute
Anneks
Anne Boisen og Esther Barfred
- Tag et tegn
DMJX: Kreativ Kommunikation
Frederik Voetmann og Niklas Hultquist
Kommentarer
WTF og Malle: Jeg har slettet jeres kommentarer. Dels fordi de er anonyme og dels fordi de kaster med ukonkret smuds.
Hvis der er arbejde, der er plank, så fortæl det til CC eller vær konkret. Jeg gætter på, at CC vil tage affære, hvis det kan siges at være rigtigt.
Og om det er de rigtige, der er shortlistet – det er en oldgammel diskussion. Så hvis den skal tages op, så vær konkret – og stå frem i stedet for blot at miskreditere alt og alle.
Respekt, Finn!
Uden at kende kontekst for kommentarerne, vil jeg blot på CC’s vegne gøre opmærksom på at vores juryregler for plankdebat er, at anklageren løfter bevisbyrden bag vandtætte skodder, og det vurderes herefter om sagen har noget på sig. Såfremt nogen mener, at der er arbejder på listen, som er rene kopiarbejder, må de rette henvendelse til camilla@creativecircle.dk og vedlægge dokumentation.
Omkring debat om “rigtige” vindere, er CC’s holdning enkel: Juryen til CCA er meriteret (i modsætning til alle andre kreative priser i DK), og dermed bevisligt de mest vindende kreative i landet inden for deres specialer. De har med andre ord gjort sig fortjent til at bedømme Danmarks mest kreative arbejder, og en mere fair udvælgelse af jury findes ikke. Deres stemme er i CC’s øjne det mest troværdige, der kan leveres. Vi gør os umage for at være transparente, objektive og fair, og det er i alles interesse at konkurrere i en så faglig kompetent pris som muligt.
NH: vandtætte skotter
Er du da bims for en masse kategorier. Kan man efterhånden lave noget uden at risikere at komme på en shortllste? Naaaa – det er gas! Men ikke helt. Er I ikke ved at udvande prisen lidt med alle de kategorier og underkategorier og guld og sølv og bronze….een spør bare?
Hvis Creative Circle nu ønsker at være så transparente, som Heilberg siger, kan vi så ikke få listen over (de mest vindende kreative) jurymedlemmer at se i prioriteret rækkefølge fra mest vindende og ned efter?
Hvor mange jurymedlemmer er der egentlig?
Og hvad med gennemsigtigheden når det kommer til udvælgelsen af danske Cannes jurymedlemmer i samarbejde med TV2? Den har vi stadig til gode at høre om, hvad kriteriet er for at blive valgt netop til det.
Ja det kunne være interessant at se, for efter min orientering er der mere end et medlem i juryen, der ikke har vundet noget i langt tid.
Med hensyn til plank, så vil jeg tro det er denne case der henvises til
https://www.youtube.com/watch?v=h3DHOsjRxc0
@Søren Parup
Hvilke kategorier synes du der er så overføldige at de udvander prisen?
@Anon
Jurylisten er skam ikke hemmelig . Der er folk blandt de mest vindende danskere, der ikke er på jurylisten, fordi de enten er bestyrelsesmedlemmer i CC eller kommer fra et bureau, hvor der er mere end 5 der ligger i top 50 og dermed ikke er inviteret , eller fordi de af forskellige årsager ikke kunne deltage på jurydagen. Derfor er jurylisten ikke kun de mest vindende, men jurymedlemmerne er med andre ord blandt de mest vindende. Der er altså andre i top 50, der desværre ikke kunne være med på jurydagen.
CCA er ikke sat i verden for at ranke kreative. Vi er sat i verden for at identificere og hylde godt kreative arbejde, fordi vi på den måde kan inspirere andre til at løfte niveauet i vores branche og på den måde drive os alle sammen fremad.
Det er det vi bruger vores jury til.
Mht. Cannes. Vi indstiller folk til Cannes, alene ud fra deres meritter i de kategorier, som vi får muligheden for at identificere jurymedlemmer til. Men CC tager ikke selv beslutningen. Det bestemmer Cannes ud fra en lang række kriterier ifht antal af netværksbureauer, Independent bureauer og køn og kompetencer.
Den endelig beslutning har vi mao. ikke indflydelse på.
@Martin Lorentzen
Jeg tror du er dårligere orienteret end CC er. Send en mail til Camilla@creativecircle.dk så skal vi fortælle dig præcis hvad det pågældende jurymedlem har vundet inden for de sidste 3/5 år, og dermed hvad det er, der har gjort det pågældende jurymedlem kvalificeret til at deltage.
Vi taler ikke længere om plank i CC. Vi taler om idesammenfald.
Vi tror nemlig ikke, at der er nogen, der bevidst kopierer en kendt ide og genbruger den og derefter sender den ind til en pris uddeling. Men når nu du råber plank, så vil jeg sende dit link videre til den pågældende juryformand / jury så de kan vurdere om der er et arbejde på shortlisten har idesammenfald med det link du har lagt på Bureaubiz og om det i så fald skal fjernes fra shortlisten inden vores awardshow fredag den 8. Maj hvor vi håber du vil komme og være med til at hylde det bedste vores branche har at byde på.
Tak for svaret, David.
Mht. CC juryen er der så ikke langt flere end 50 medlemmer? Og kunne listen over alle vindere ikke bare ligge på CCs website i rækkefølge. Ud fra hver person kunne man så notere en kommentar om personen var i jury i år, eller ikke kunne deltage fordi for mange fra bureauet var inviteret eller havde meldt afbud. Så ville det i hvert fald være helt klart for alle hvem der i virkeligheden skal stå til ansvar for de cirkler som deles ud. Og også dem som ikke gives.
Det ville være ægte gennemsigtighed, og sådan en liste burde vel nemt kunne trækkes ud af systemet.
Mht. danske jurymedlemmer til Cannes, så kunne det være interessant at høre præcis hvad de i Cannes prioriterer højest, når der udpeges jury. Niels Heilberg har tidligere skrevet at I / CC ville gennemgå proceduren for juryvalg til Cannes (og Eurobest) sammen med Bureaubiz. Han skrev at det er en ret striks procedure, og den er mere omstændig end man skulle tro.
Tænker bla at det er interessant at køn er et kriterie.
Kan nogen forklare mig, hvordan 1 idé kan være nomineret i 6 forskellige kategorier? AIAIAI er både en event og en integrated kampagne og branded content og digital kampagne og PR og kampagne app … Giver kategorierne overhovedet mening så?
Ideen i AIAIAI er så vidt jeg kan forstå, at man kan vinde en pladeudgivelse ved at rappe til et stykke musik på en app.
Super sejt brand. Super sejt med rappere. Og super sej case-video. Men ideen med at vinde en pladeudgivelse er altså ikke super sej (uanset at der drages en parallel til, hvordan man optog med head phones i gamle dage). Prøv at google ”win record deal” og du får 40 millioner resultater (på 0,33 sek.)
Se ideen, som forbrugerne har oplevet den, og hjælp mig så med at forstå, at det er 6 nomineringer i 6 forskellige kategorier værd …
http://myworldpremiere.com/#/
På forhånd tak.
Kære David Asmussen , så send lige den her med:
http://adland.tv/adnews/making-your-portfolio-look-l-rzers-archive-badlanded/1860163334
@Lars H
Vi har en række kategorier hvor man ikke kan sende det samme arbejde ind i. Det kan være at den regel skal gælde flere steder.
Når det så er sagt, har den pågældende jury bedømt (ikke CC) at arbejdet var blandt det bedste i de pågældende kategorier.
@Robert Foghsgaard
Linket virker ikke. Du er velkommen til at sende det til Camilla@creativecircle.dk og fortælle hvad det er der er planket.
Umiddelbart tror jeg at svaret er det samme som til Martin Lorentsen: Vi taler ikke længere om plank i CC. Vi taler om idesammenfald.
Vi tror nemlig ikke, at der er nogen, der bevidst kopierer en kendt ide og genbruger den og derefter sender den ind til en pris uddeling.
@anon principielt jo.
Men det ville samtidig være en ranking liste, som vi ikke synes er gavnlig. Da det er arbejderne og folkene bag der skal hyldes, ikke dem der har fået flest statuetter.
Det undrer mig at det altid er CC der får spørgsmål om jurymedlemmerne, andre award-shows har slet ikke forklaret hvorfor deres jurymedlemmer er valgt, eller for den sags skyld kvalificeret. Det er da langt mere interessant, end hvem der fx er på 67. plads på vores liste..
Men jeg kan gi et tip:
Find et arbejde på creativecircle.dk – klik på den kreative og se hvad de har vundet gennem årene. Det synes vi er meget mere relevant og inspirerende.
Cannes endelige beslutnings grundlag kender jeg desværre ikke, og tror ikke de er liges transparente som vi ønsker at være.
NB:
Generelt er det ikke alle tråde vi vi følger, så er der forslag eller kommentarer er i altid til at maile direkte til os med input.