Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Her kommer de to sidste shortlister til CCA: Creative Effectiveness og Creative Impact. Samtidig offentliggør vi den samlede bureau-shortliste for de ca. 40 kategorier.

4 bureauer står på de to sidste shortlister til Creative Circle Award. Det er Creative Impact og Creative Effectiveness.

Og heraf står Robert/Boisen & Likeminded for 2 af de fem nomineringer med arbejder for henholdsvis Spies Rejser og Anthon Berg. Se listen nedenfor.

Juryformand Niels Heilberg siger om Creative Impact:

“Nu er det denne pris’ første år, men vi kan se at der blandt alle CCAs indsendte arbejder i år, var adskillige, der kunne have gjort sig særdeles godt bemærket i Creative Impact kategorien. Dem håber vi at se til næste år. Det er også værd at nævne, at en god ide inden for bæredygtighed kan være så indlysende god, at vi overvejer helt at fjerne kravet om en shortliste til arbejder i denne kategori”.

Den anden kategori Creative Effectiveness er overtaget fra Postnord (DM Prisen) sidste år. Om indsendte arbejder i denne kategori, siger Niels Heilberg:

“Det var en række særdeles imponerende arbejder, hvoraf flere brillerede ved at have eksisteret i en årrække og havde skabt helt fantastiske resultater, samtidig med at de har måttet genopfinde sig selv år for år.”

Vinderne af Creative Effectiveness og Creative Impact bliver allerede kåret til årets Creative WORKS den 8. maj. Selve Creative Circle Award finder sted den 19. maj.

Og dermed er vi nået til vejs ende af denne uges offentliggørelse af CCA-shortlister, hvor 4 bureauer har skilt sig ud på den samlede bureauliste.

Det er UncleGrey med 16 nomineringer; Robert/Boisen & Like-minded med 15; & Co med 13 og Hello Monday med 12.

De næste bureauer har 6 nomineringer på den samlede shortliste og dem er der 3 af. Se hele listen forneden.

Når man kigger på hvilke annoncører, der har flest nomineringer, er det ikke en overraskelse, at Spies (Robert/Boisen & Likeminded) ligger i spidsen med 7. Dernæst kommer Momondo (&Co) og Interflora (Brandhouse) med 5.

Lige efter kommer 6 annoncører med hver 4 nomineringer :

  • 4 Weber (UncleGrey)
  • 4 Waoo (UncleGrey)
  • 4 Visit Faroe Islands og Atlantic Airways (Liquidminds)
    4 McDonalds (DDB Copenhagen)
  • 4 Kræftens Bekæmpelse (&Co)
  • 4 Cmore (Orbit Agency)

CREATIVE EFFECTIVENESS shortliste (bureau- annoncør – case)

  • Brandhouse – Interflora – Return on Emotion
  • Robert/Boisen & Like-minded/Gobsmack – Spies Rejser – Did it for Denmark, Mom & Spies
  • Robert/Boisen & Like-minded/Gobsmack – Anthon Berg – The Valentine Experiment

CREATIVE IMPACT

  • Mensch – Landbrug & Fødevarer – Beercycling – Simpelthen en pissegod ide
  • Kommunikationsbureauet København – Danmarks Indsamling – Lille land, stort hjerte

Creative Circle Award 2017: Shortliste – fordelt på bureau (+håndværks-nomeringer)

 

16 UncleGrey (2)

15 Robert/Boisen & Like-minded

13 &Co (2)

12 Hello Monday (2)

6 HjaltelinStahl (1)

6 Konstellation & Republica

6 CP+B Copenhagen

5 Spring/Summer (2)

5 Studio C

5 Brandhouse (1)

4 Another (1)

4 Liquidminds

4 The Orbit Agency (2)

4 DDB Copenhagen (2)
4 Sansir

3 Magic People Voodoo People

3 Re-public

3 TBWA & BBDO

3 Stupid Studio

3 Trouble

3 Molamil

2 Mindshare

2 Norgram

2 Ogilvy Danmark (2)

2 Raffinaderiet

2 Hello Group

2 Trifork

2 Det Gode Selskab

2 Envision (2)

2 Frame (2)

2 Wunsch

2 1508

1 Digital Labs

1 Wibroe, Duckert & Partners

1 Plant

1 Relax we are the good guys

1 Koalition

1 Wichmann/Schmidt (2)

1 Konform

1 Kontrapunkt
1 Lego Consumer Marketing Agency (2)

1 Gejst

1 Kommunikationsbureauet København (1)

1 Low

1 Mensch

1 Pravda

1 Saatchi & Saatchi

1 Schlenzig x Jones

1 Great Works of Copenhagen

0 Montdor (1)

0 OddFischlein (1)

0 Falkenberg&Falkenberg (1)

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club