Af Peter Engholm 25@mail.dk

Kontaktchef Jon Lollike og teknologichef Morten Johnstad-Møller føler tiden moden til at sidde for bordenden – og har bemærket, at andre tidligere Creuna-folk går med samme tanker.

For nylig stoppede kontaktdirektør Mads Gustafsen i Creuna, og i forrige uge kunne Bureaubiz berette, at Klaus Silberbauer, VP for client strategy, er gået samme vej.

Nu kan kontaktchef Jon Lollike så bekræfte, at han har sagt op og er hos Creuna måneden ud. Rygterne har nævnt, at teknologichef Morten Johnstad-Møller følger Jon Lollikes eksempel – og det er ikke helt skævt.

“Morten og jeg har kørt tæt parløb i tre-et-halvt år, og vi følte begge, at tiden var moden til at starte noget selvstændigt op. Morten er hos Creuna oktober måned med, og herefter vil vi finde ud af, hvordan tingene konkret skal se ud,” siger Jon Lollike.

Han uddyber sit og Morten Johnstad-Møllers farvel til bureauet således:

“Med vores akkumulerede erfaring kunne det være spændende og oplagt at prøve at sidde for bordenden og være 100 pct. ansvarlige for, hvordan et bureau drives – uden at det på nogen måde skal ses som en kritik af måden, Creuna drives – og er blevet drevet – på,” siger Jon Lollike.

Hvordan hænger jeres opsigelser sammen med Klaus Silberbauer og Mads Gustafsens?

“Efterfølgende har vi erfaret, at Klaus og Mads har gået med lignende tanker. Og jeg har kunnet læse, at der tumles med planer, der ikke ligger langt fra vores. Så jeg vil umiddelbart mene, at der er fornuft i at tage en snak inden for den nærmeste fremtid,” siger Jon Lollike.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club