Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den kreative direktør kunne ikke sige nej til Halbye Kaag JWT, og derfor blev det offentliggjorte job på Brandhose aldrig en realitet. Her begrunder Christian Nielsen – og beklager.

Christian Nielsen skal fortsat være kreativ direktør – det bliver bare ikke på Brandhouse som først annonceret, men på Halbye Kaag JWT.

Her var en stilling som kreativ direktør blevet ledig, og tilbuddet gik til Christian Nielsen, der ikke kunne takke nej, selv om han en måned forinden havde udtalt sig om udsigten til at skulle starte på Brandhouse. Her skulle han indgå i ledelsen sammen med adm. direktør Stiig Helgens og kreativ direktør Morten Angelo.

Konsekvensen blev, at han sagde op, før han var tiltrådt. Ikke en handling, der fremstår aller mest seriøst, og Christian Nielsen erkender da også, at timingen var dårlig. Han siger om skiftet:

“Det er en kæmpe mulighed – med en elendig timing. Og jeg valgte i den forbindelse at lade størrelsen af muligheden overskygge elendigheden i timingen. Jeg troede, at jeg var på plads hos Brandhouse …”

Det troede Brandhouse også …

“Ja, og mit skifte har gjort det super-ærgerligt for Stiig og Morten. Og jeg kan kun beklage, for det er et dygtigt bureau med ordentlige mennesker, som ikke har fortjent at være endt i denne situation,” siger Christian Nielsen.

Hvad er det så, Halbye Kaag kan tilbyde dig?

“Et helt nyt arbejdsliv – noget, jeg ikke har prøvet før. Steen Halbye og Carsten Kaag har skabt et bureau på et højt niveau, og nu får andre så den enestående chance at føre det videre. Det er ikke bare et godt bureau, men også en god virksomhed og en god kultur. Og man kan mærke, at det er et seniorbureau. Vi står så at sige på brede skuldre med en blank horisont,” siger Christian Nielsen.

Han fremhæver desuden Halbye Kaag JWTs performance-aftaler, der ifølge Christian Nielsen skrotter tro og håb til fordel for at dokumentere, hvad rådgivningen reelt har af værdi for kunden.

Er du så faldet helt på plads nu?

“Ja, det føles rigtigt. Og føltes rigtigt med det samme,” siger Christian Nielsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club