Medstifter af Magnetix og reklamebureauet Umwelt, tekstforfatter Christian Nielsen sadler nu om og bliver kreativ direktør hos Brandhouse.
De senere år har været en turbulent tid for Christian Nielsen hos Umwelt, hvor han senest blev placeret i en tværgående kreativ rolle mellem Umwelt og Magnetix. Men det har i et stykke tid stået klart, at han nu var på vej væk, og han har reelt ikke været aktiv i et stykke tid. I stedet har bureauet ansat Peter Dalgas fra Co+Høgh som kreativ direktør.
Christian Nielsen har i sin tid hos Umwelt bl.a. været ansvarlig for Irma’s markedsføring, der vandt prisen som mest effektive reklame i Advertising Effectiveness Award i 2008.
Hos Brandhouse bliver Christian Nielsen kreativ direktør og får ledelses-ansvaret for den kreative afdeling – dog i tæt samarbejde med Morten Angelo, der er partner i bureauet.
Men skal Christian Nielsen så også være partner?
“Det er da ikke utænkeligt. Men nu skal han lige finde sig til rette på bureauet”, siger Stiig Binggeli, administrerende direktør i Brandhouse, og fortsætter:
“Med Christian for bordenden i den kreative afdeling er Morten Angelo og jeg glade for at kunne styrke vores kompetence på advertising til glæde for både nuværende og kommende kunder”.
Christian Nielsen ser sit nye job som at starte forfra igen.
“Jeg glæder mig til at arbejde sammen med Morten og Stiig. De har skabt en dygtig organisation og et af landets stærkeste og mest konsistente bureaubrands. Brandhouse er The Upgrading Company, og der kan jeg se mig selv”.
Brandhouse er bl.a. bureau for Netto, XL-Byg, Eva Trio, Oticon og Imerco.