Citronmåner som succeskriterie i ny kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Detailkæder bruger typisk egen fødselsdag som afsæt til at pakke kommunikationen ind i flag og hurra-tilbud. Spar fejrer sig selv på lidt anden vis.

Når en detailkæde fylder år, så fejrer man typisk sig selv – og dannebrog bliver strøet ud over den taktiske kommunikation.

Denne sædvane har Spar-kæden i samarbejde med Wasabi valgt at tage et skridt videre. I stedet for bare at fejre egen fødselsdag giver de kunder, der har fødselsdag i samme periode, en lille ting. Derfor lancerer de i fødselsdagsperioden kampagnen “Giv din ven en citronmåne”.

På Facebook bliver folk opfordret til at give de af deres venner, der har fødselsdag i september og oktober, en gratis citronmåne. Ved få klik kan man således forære en efterårs-fødselar en måne.

Fødselsdagsbarnet skal bare printe “gaven” ud, og kan kvit og frit hente sin citronmåne hos sin lokale Spar-købmand.

Efter bare en uge inde i kampagnen har den allerede vist sig at være en større succes end forventet. 5.000 citronmåner er blevet langet over disken, og tendensen ser ikke ud til at aftage resten af kampagneperioden.

Kampagnen varer indtil 16. oktober, så kender man nogen, der har fødselsdag i dagene op til den dato, så kan man endnu nå at forære en citronmåne væk. Det sker på denne Facebook-side.