Clever Content Awards 2025: Her er de nominerede

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Juryen har shortlistet 42 content marketing-arbejde i den første prisuddeling om content-artbejder.

For to måneder siden meldte eventbureauet Clever Events ud, at de var på vej med en ny award, der ville hylde de mest innovative og effektfulde content-arbejder. Nu kan man så præsentere de nominerede til awarden, der hedder Clever Content Awards.

Juryen, der i første omgang bestod af 62 medlemmer, er nu vokset til 105 medlemmer, og de har nomineret 42 arbejder ud af lidt over 100 indsendelser til 16 kategorier. Nomineringerne er fordelt på 19 bureauer og 12 annoncører.

De mest nominerede annoncører er Matas og Søstrene Grene og blandt bureauerne er Impact Commerce, Dentsu x, Story Lab og Conversio med flest nomineringer.

Prisuddelingen finder sted i forbindelse med Clever Content Conference den 9. januar i DGI-Byen i København.

Her er de nominerede:

BEDSTE CONTENT-STRATEGI

  • Matas for Matas – Gen Z’s mest foretrukne – En Omni Content-strategi, der rammer målgruppen hvor end, de er
  • Labelless Media for Mindcamp – Fra gratis content til bestseller boglancering
  • Concept X, dentsu X & Podads for Perfetti van Melle/Stimorol – Lidt at tygge på

BEDSTE EVENT-STRATEGI

  • Generaxion for Generaxion- Generaxion Webinar Serie
  • Buzzanova for Fischerman’s Friends – Fisherman’s Friend’s Vinterbadeklub
  • Impact Commerce for Impact Commerce – Omnichannel Index 2024

BEDSTE SEO-STRATEGI

  • Conversio for Bioforce.dk / A. Vogel
  • Matas for Matas – Forældre & Barn – En indholdsstrategi der følger livets faser
  • Conversio for Staby Fliser & Hegn

BEDSTE CONTENT INNOVATION-STRATEGI

  • Dentsu X for Ikea – Ikea Sleep mode, 2024
  • Publico Kommunikation og Frank Studio for Kompan Danmark – Kompan Let’s Play Green
  • Zite for Grundfos – Grundfos Sololift

BEDSTE BRUG AF VIDEO

  • XL-Byg for XL-Byg – XL-Byg tester elværktøj med Jacob Carlsson
  • Højkant for Soundboks – Soundboks on Social Media
  • Rygmarvsskadeforeningen i samarbejde med Helsefonden, Bevica Fonden, Qufora, Coloplast, Brand Movers, Bodil Eskesen Centret, Vestdansk Center for Rygmarvsskade & Ulykkespatientforeningen – Seksualitet & Intimitet – oplysning til mennesker med rygmarvsskade

BEDSTE PODCAST

  • Concept X, Dentsu X og Podads for Perfetti van Melle/Stimorol – Lidt at tygge på
  • Heartbeats for Toyota – 112 for Venskaber x Toyota
  • Beam Audio Agency for Airtox – Byggepladsen

BEDSTE E-BOG/WHITEPAPER/RAPPORT (ENKELT ELLER SERIE)

  • AS3 Transtion – E-bog: Sådan udvikler I psykologisk tryghed
  • Impact Commerce – Omnichannel Index 2024
  • Legal Desk – 10 gode råd – Få succes med din første virksomhed

BESTE PUBLIKATION (PRINT ELLER DIGITAL)

  • Story Lab/Story House Egmont for Bogforum – Litteraturmagasinet: en Bogforum-Publikation
  • Concept X & Publicis for Lantmännen – Hvem tager rugbrød med?
  • Impact Commerce – Omnichannel Index 2024

BESTE CONTENT-HUB/BLOG

  • Volkswagen i samarbejde med Brand Movers – Værktøjskassen
  • Conversio for Bioforce.dk / A. Vogel – Bioforce I Inspirationsunivers
  • Satair i samarbejde med Brand Movers – Satair Knowledge Hub

BEDSTE BRUG AF SOCIALE MEDIER

  • Story Lab/Story House Egmont for Matas – Nøgne Sandheder – Tættere på hinanden
  • Clever – Clever LinkedIn
  • Twoday Danmarks MarCom-team & Twoday Digital Experiences – Working at twoday is all about people – SoMe

BEDSTE BRUG AF INFLUENCERE

  • Dentsu x for Ikea – Ikea København, Summer Campaign 2024
  • Social Works & Matas for Matas – Always On – Fra Trends til Troværdighed
  • Nordea i samarbejde med Michella Meier-Morsi & Sisu Social – Kvinder, investeringer og pension

BEDSTE NYHEDSBREV

  • Søstrene Grene – Sådan vækster Søstrene Grene CLV med inspirerende content
  • Publico Kommunikation – Publicos Nyhedsbrev
  • Moneypenny and More – Penny News – Investering for alle

BEDSTE NATIVE ADVERTISING-KAMPAGNE

  • Story House Media Sales & Story Lab for L’Oréal Vichy – Kære Overgang…
  • Diabetesforeningen i samarbejde med Accenture Song & ReadPeak – Diabetes kan ramme os alle
  • EB Brand Stories for MAX – House of the Dragon S2 – Danmark skal vælge side!

ÅRETS CONTENT TEAM (INHOUSE/BUREAU)

  • Matas Influencer & Content Team
  • Søstrene Grene
  • Heartbeats Studio