Aalborg Forsyning, der årligt omsætter for 1,5 mia. kr., er en fællesbetegnelse for de selskaber, der forsyner Aalborg by med gas, vand og varme og sørger for kloak og renovation. Det Aalborg-baserede bureau, Clienti er blevet valgt til at udvikle et ”langtidsholdbart branding- og kommunikationskoncept”.
”Vores opgave var at skabe en ny kommunikation, der kunne samle de forskellige selskaber under Aalborg Forsyning. Det er altid en omfattende opgave, når flere forskellige selskaber skal finde sammen under én fælles kommunikation,”, siger Kasper Hougaard, kontaktchef fra Clienti.
Aalborg Forsyning er kendt af alle i Aalborg, men ofte tænker folk først på f.eks. fjernvarmeforsyningen, når der er problemer. Det var blandt udfordringerne, som den nye kommunikationsplatform skulle forholde sig til.
”Vi har arbejdet koncentreret på at skabe en kommunikation, der kan bringe Aalborg Forsyning tættere på deres kunder. Den faglige stolthed og ekspertise, der gennem årene er blevet en del af DNA’et i Aalborg Forsyning, vil vi gerne formidle videre, så den enkelte borger i byen kan mærke lidt af den samme glæde ved at have et offentligt system, der virkelig fungerer, og som gør et kæmpe arbejde,” siger Kasper Hougaard.
Hver enkelt selskab i Aalborg Forsyning skal fortsat kunne kommunikere selvstændigt, men med samme klangbund mellem de forskellige selskaber. I den sidste ende skal ingen være i tvivl om, at det er Aalborg Forsyning, der taler.
Aalborgenserne vil i løbet af foråret kunne se det nye kommunikationskoncept og den nye brandingstrategi.