Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det norske bureau og de danske partnere smeder, mens jernet er varmt – og lancerer nu en efterfølger til reklamefilmen med George Clooney. Stjernens rolle er denne gang beskeden.

DnB Nor har fået heftig national og en pæn bunke international omtale med reklamefilmen med kvinden, der vågner op dagen derpå … og finder ud af, at hun nu er gift med George Clooney.

Den norske bank-film er instrueret af Martin Werner, produceret af Bacons Oslo-afdeling, og den heldige pige spilles af Julie Agnete Vang Christensen – så der er dansk finger med i spillet, der nu får et efterspil:

“Vi er klar med en ny episode fra verdens heldigste kvindes første dag som nygift. I den nye film sidder Julie og skyper med sin veninde fra Lillestrøm – to veninder med nok hver sin opfattelse af, hvor herlig dagen i grunden er. Julie og George skal på bryllupsrejse til Bora Bora, mens Lillestrøm byder på madlavning, tøjvask og andre hverdags-gøremål. Budskabet er fortsat, at nogen har held, mens andre gør klogt i at spare lidt,” siger Thomas Midteide, informationsdirektør i DnB Nor, til Kampanje.com.

Både 1’eren og 2’eren er optaget over 12 timer i Milano, og norske medier har siden premieren på 1’eren gættet på, hvad George Clooney har fået for sine anstrengelser – en indsats, der i 2’eren i øvrigt begrænser sig til en speak “Hurry up, honey – we gotta go”.

Dagens Næringsliv har indhentet kvalificerede gæt fra ikke færre end seks reklame- og mediabureauer, og gennemsnittet for gæt-et-Clooney-salær lyder på halvanden mio. kr.

Den første film har trukket betydelig opmærksomhed – også omkring Julie Agnete Vang Christensen. Den er set over 1,1 mio. gange på Youtube, og er nu også landet på det amerikanske medie Adweek.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club