DnB Nor har fået heftig national og en pæn bunke international omtale med reklamefilmen med kvinden, der vågner op dagen derpå … og finder ud af, at hun nu er gift med George Clooney.
Den norske bank-film er instrueret af Martin Werner, produceret af Bacons Oslo-afdeling, og den heldige pige spilles af Julie Agnete Vang Christensen – så der er dansk finger med i spillet, der nu får et efterspil:
“Vi er klar med en ny episode fra verdens heldigste kvindes første dag som nygift. I den nye film sidder Julie og skyper med sin veninde fra Lillestrøm – to veninder med nok hver sin opfattelse af, hvor herlig dagen i grunden er. Julie og George skal på bryllupsrejse til Bora Bora, mens Lillestrøm byder på madlavning, tøjvask og andre hverdags-gøremål. Budskabet er fortsat, at nogen har held, mens andre gør klogt i at spare lidt,” siger Thomas Midteide, informationsdirektør i DnB Nor, til Kampanje.com.
Både 1’eren og 2’eren er optaget over 12 timer i Milano, og norske medier har siden premieren på 1’eren gættet på, hvad George Clooney har fået for sine anstrengelser – en indsats, der i 2’eren i øvrigt begrænser sig til en speak “Hurry up, honey – we gotta go”.
Dagens Næringsliv har indhentet kvalificerede gæt fra ikke færre end seks reklame- og mediabureauer, og gennemsnittet for gæt-et-Clooney-salær lyder på halvanden mio. kr.
Den første film har trukket betydelig opmærksomhed – også omkring Julie Agnete Vang Christensen. Den er set over 1,1 mio. gange på Youtube, og er nu også landet på det amerikanske medie Adweek.