Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Teleselskabet 3 hægter sig på valget med kampagnen 'Det nemme Valg'. Med valgplakater i lygtepælene, stemmebokse i butikkerne og Pelle Hvenegaard på gaden, håber man at trænge igennem støjen.

Valget om fiber eller 5g, er det valg, som teleselskabet, stiller op med, når de kaster deres kampagne ind i den aktuelle valgkamp. Det er Co+ og Dentsu, der står for kampagnen, som hedder ‘Det Nemme Valg’. Kampagnen består af valgplakater, der hænges op i lygtepælene ved siden af politikernes plakater, fortæller marketing director i 3, Jesper Thyssen, der kom til 3 for knap to år siden efter en lang årrække i Danske Spil.

De byer, der hænges plakater op er København, Roskilde, Odense, Esbjerg og Aarhus. Samtidig har 3 hyret Pelle Hvenegaard til at gå på gaden i Aarhus og Silkeborg og “dække valget”.

Slogans på valgplakaterne lyder bl.a. ”JA til en fremtid uden kabler – sæt kryds ved 5G” og ”Frihed, Lighed, Trådløshed” og skal gøre opmærksom på 3 som fremtidens internet til hjemmet. Udover valgplakater bliver kunderne i 3s butikker rundt om i landet mødt af stemmebokse, hvor de kan vælget mellem trådløst 5G internet uden kabler og ventetid – eller fibernet med gravearbejde og ventetider.

På spørgsmålet om det er lovligt at hænge kommercielle kampagner op i lygtepælse, svarer Jesper Thyssen:

”Vi vil kommunikere med kant. Det er vi kendt og anerkendt for. Trådløst internet med 5G er en fundamentalt anderledes måde at få internet til hjemmet på, men det kræver noget ekstraordinært at ændre danskernes internetvaner. Det forsøger vi nu med denne gimmick. Vi bygger vores egen valgkamp, fordi vi ønsker, at danskerne skal tage en beslutning om, hvordan fremtidens internet skal se ud.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club