Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Gaute Høgh forlader dog ikke bureauet, men bliver arbejdende bestyrelsesformand med henblik på at sætte turbo på udvikling af anderledes marketingløsninger.

Gaute Høgh, ejer og stifter af reklamebureauet Co+Høgh, overlader nu den daglige ledelse af bureauet til en ny adm. dir.

Der er tale om den 35-årige Christoffer Back, der siden januar 2006 har fungeret som bureauets kontaktdirektør.

“Han har reelt allerede håndteret en række af de ledelsesmæssige opgaver, så der har været tale om en glidende overgang”, siger Gaute Høgh.

Selv vil han fortsætte som arbejdende bestyrelsesformand med fokus på at udvikle bureauets spidskompetence inden for udvikling af mere utraditionelle kommunikationsløsninger.

På bureauet taler man om “marketing differentiering”.

“Jeg skal nu koncentrere mig om at gøre det, jeg er bedst til – nemlig at sætte ting i gang og udvikle kundernes marketing differentiering. Det er det, vi er gode til, og vi tror på fremtidspotentialet og vil gerne styrke kompetencer yderligere”, siger Gaute Høgh.

Når han skal beskrive marketing differentiering, taler ham om at udvikle løsninger, der er anderledes i forhold til traditionelle bureau-ydelser.

“Kampagner som Orangina og Aqua D’or er eksempler på det, vi vil. I Aqua D’or har vi f.eks. allokeret en meget stor del af budgettet til et tv-show frem for en kampagne. Det er rigtigt, at mange taler om 360 grader, kanaluafhængighed eller medianeutralitet – der er bare ikke særlig mange, der har fundet ud af, hvordan man gør det”, siger Gaute Høgh, som med organisationsændringen har sat sig selv som stifter og ejer i spidsen for processen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club