Co+ fik stor opmærksomhed med sit bogprojekt, hvor man skildrede “100 steder at huske før de forsvinder”. Ialt blev der solgt 200.000 bøger og der blev gennemført adskillige udstillinger.
Nu er bureauet så klar med en opfølger – og denne gang har man kastet sig over subkulturer – og selvfølgelig 100 af dem, som er blevet til en rejse gennem forskellighed.
Der er 7 milliarder mennesker på jorden med hver deres værdier og holdninger. Og dog med samme behov. Ønsket om at blive hørt, forstået og accepteret. Og den udstillede forskellighed er en kilde til styrke og inspiration, mener bureauet.
“Vi mener, at ”100 subkulturer er en enestående lejlighed for virksomheder til at være den, der fortæller deres historie. Og være den der fornemt accepterer, forstår og ser værdien i at fremme mangfoldigheden”, siger Commercial Director, Mark Hjortkilde.
Han fremhæver desuden, at projektet er egnet til at integrere i virksomheders marketing- og sponsor-aktiviteter. Og det er allerede sket.
Konceptet ejes 50 pct,. af Co+, mens Polfoto og MTG/Viasat ejer hver 25 pct. Sidstnævnte planlægger så 10 programmer, og her har Momondo købt sig ind med et sponsorat.