&Co. laver 412 år lang kampagne for Lakrids by Bülow

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Lakrids By Bülow vil have hele verden til at elske lakrids. I sig selv et ambitiøst mål – der dog nærmer sig det absurde, når KPI’erne kigges efter i sømmene. Mere præcist skal 84 pct. af verden elske lakrids om 412 år og 292 dage. Se kampagnefilmen her.

I dag indleder den danske producent af gourmetlakrids, Lakrids by Bülow, en forholdsvis langsigtet kampagne. Målet er at omvende alle verdens lakridshadere gennem gratis smagsprøver. Hvis man skal stole på kampagnens beregninger, kommer dét til at tage 412 år og 292 dage. 

‘Share it with a hater’, som kampagnen hedder, er Lakrids by Bülows første globale kampagne, der samtidig fungerer som lakridsproducentens første samlede brandplatform.  Det slutter ikke med førstegange dér. Kampagnen er nemlig skabt i samarbejde med &Co., og markerer dermed også Lakrids by Bülows første valg af bureaupartner. 

Kampagnen tager udgangspunkt i den indsigt, at lakrids er en omdiskuteret lille sag, der bestemt ikke er for alle. Håbet er derfor, at de, der faktisk godt kan lide lakrids, vil slå et slag på lakridsens vegne overfor deres nærmeste. 

Det skal ske gennem noget så simpelt som smagsprøver. Smagsprøver er en hjørnesten i virksomhedens strategi, der nu bliver integreret på globalt plan. 

“Vores brand er bygget på sampling, så det er ikke noget nyt for os at tage lakrids med ud i verden. I første omgang kan man på vores landingpage bestille en sample i vores butikker samt få tilsendt det per post,” siger Sarah Maria Carl, der er marketingdirektør hos Lakrids by Bülow. Hun fortsætter: 

“Her skal man dog væbne sig med tålmodighed, da det kan tage alt fra 10 dage til 412 år og 292 dage. Hvis alt går godt, kan det være at vi skal finde på kreative løsninger i fremtiden. Det er det spændende med platformen – der er masser af gode idéer.”

Kampagnen skydes i gang med en kampagnefilm, der kører fra i dag og fire uger frem. Filmen vil blive fulgt op med forkortede versioner.  

Filmen er instueret af Peter Harton, der blandt andet er kendt fra TV-succesen Rytteriet, mens &Co. har stået for produktionen. 

Lakrids by Bülow blev lanceret i 2007. Virksomheden tæller i dag 2000 forhandlere i 25 lande, som man nu kan hente smagsprøver i. 

Se kampagnefilmen her. 

Credits:

PRODUCTION: &Co Productions/NoA

Director: Peter Harton

Producer: Lene Meyer

DoP: Niels Thastum

Gaffer: Tobias Juhl

Set-designer: Lasse Vejby

Styling: Jane Whittaker

Editor: Ole Krogstad

Sound design: Ole Krogstad

Grading: Mikael Balle 

Second Unit – Forskellige landskontorer fra Shutterstock