Co+ skal markedsføre verdensnyhed

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I hvert fald mener Arla selv, at en ny kakaovariant kvalificerer sig til den globale betegnelse. Se en forpremiere på filmen her.

https://www.youtube.com/watch?v=_w74QYiQSS0

Matilde, som er Arlas kakaomælksmærke, lancerer nu dét, de selv beskriver som intet mindre end “en verdensnyhed”.

Nyheden hedder Matilde Mini og er en kakaomælk, hvor sukkerindholdet halveret i forhold til den almindelige kakaomælk.

Den nye drik lanceres med hhv. kakao- og jordbærsmag og er ikke tilsat kunstige sødemidler.

”Vi ved, at danske forældre foretrækker at servere produkter for deres børn, som er sødet med naturligt sukker frem for sødemidler. Derfor har vi udviklet en ny forarbejdningsproces, som gør os i stand til at reducere sukkerindholdet i vores kakaomælk med 50 pct., uden at det går ud over den velkendte smag og mange af mælkens gode egenskaber. Det gør Matilde Mini til et godt hverdagsalternativ til mere sukkerholdige drikke som almindelig juice, sodavand, saftevand med videre”, siger Christian P. Christensen, der er kategorichef hos Arla.

Den nye drik er på hylderne allerede fra i dag, og fra uge 20 bakker en reklamefilm op om fremstødet. Det er reklamebureauet Co+ bag Matilde, der har lavet filmen, som kan ses her.